Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap

Etkinliklerin sosyal medya yönetimleri nasıl olmalı?

Sosyal medyayı, bütünsel iletişimin bir parçası olarak görülmelidir. Bu nedenle yapılan online, offline çalışmaları sosyal medya üzerinden desteklemek gerekir. Özellikle de etkinlikleri.

Neden mi?

İlk olarak şunu söyleyebiliriz, sosyal medya hedef kitleye diğer mecralara oranla daha hızlı ve daha hesaplı erişme imkânı sunuyor. Bu sayede etkinliğinizi kısa sürede, daha fazla kişiye duyurabiliriz.

Markaların, bütçelerini daha efektif kullanabilmeleri ve eriştikleri kişileri direkt hedefleyebilmeleri de bir avantaj. Üstelik yapılan çalışmaların karşılıklarını da reklam raporları ile görüp, analiz edebilme şansı mevcut. Daha yüksek bütçelerle yer alınan televizyon ve dergi reklamlarının etkisinin ve sonuçlarının bu derece kapsamlı ölçümlenememesi de sosyal medyayı öne çıkaran bir diğer nokta.

Etkinlik öncesinden başlayarak hedef kitle ile sürdürülebilir bir iletişim kurmak da çok değerli. Onları etkinliğe hazırlamak, etkinlikte nelerle karşılaşacaklarını anlatmak, soru ve yorumlarını almak kitle ile bağ kurmaya, onları etkinlik anına kadar canlı tutmaya yarayacaktır. Bu da yine sosyal medya kanalları ve etkinlik sayfaları ile mümkün.

Zamana bütünsel bakmak dediğimiz, öncesi- an-sonrası üçgeninde anlık iletişim sunan sosyal medya, bu yönüyle de etkinlik akışını vermek, duyurmak, etkinliği katılamayanlara aktarmak, sonrasında da yaşananları yansıtmak açısından olmazsa olmaz. Bu sayede de etkinliği bir nevi offline’da değil aynı zamanda da online’da da yapmanıza katkı sağlıyor.

Peki, bir etkinlik sosyal medyaya nasıl yansıtılmalı?

1- Facebook’un yakın zamanda ‘Facebook Local’ isimli etkinlik ve lokasyon bazlı arama motoru görevi gören platformunu yayına alması etkinliklere sosyal medyada verilen değerin en büyük kanıtı.

Etkinlik için öncesinde mutlaka bir Facebook etkinlik sayfası açılmalı ve bu sayfa tüm detaylarına kadar doldurulmalı, özellikle yer, mekân bilgileri ve varsa online bilet satışı linki eklenmeli. Ayrıca etkinlikten, markadan habersiz olan fakat potansiyel kitlenizdeki kişileri bilgilendirmek için etkinlik detaylarını, onlara neler vaat ettiğini iyi açıklamanız gerekiyor.

Facebook sayfası dışında, Foursquare’de de etkinliğin yapılacağı mekânda bir etkinlik oluşturmanın da unutulmaması lazım. Etkinlik sırasında yer bildirimi yapmak isteyenler mutlaka olacaktır, yapılacak yer bildirimleri de size daha fazla farkındalık ve bilinirlik kazandırır.

2-Oluşturulan etkinlik sayfasına, doğru bir hedeflemeyle reklam verilmeli. Bu daha fazla katılım elde etmek için önemli.

3-Etkinlik duyurularından başlayarak, etkinlik sonrasına kadar hem tüm konuşulanları tek bir havuzda toplamak hem de kullanıcıları etkinlik hakkında daha fazla konuşturmak için bir etiket belirlemek gerekiyor. Bu etiketin akılda kalıcı ve daha önce kullanılmamış olmalı. Etiketi, etkinlikle ilgili tüm paylaşımlarınızda kullanmalı ve etkinlik anında kullanıcıları bu etiketle paylaşım yapmalarına teşvik etmelisiniz.

4-Günümüzde influencer marketing, kullanıcılar üzerinde yarattığı etki açısından oldukça revaçta. Etkinliğinizi duyururken kitlenizin sevdiği, fikir önderi olarak gördüğü bir influencer ile birlikte çalışma yapılabilinir.

5- Eğer etkinliğinizde başka markalar sponsor olarak yer alıyorsa ya da stant açacaklarsa o markaların da sosyal medya gücü kullanılmalı.

6-Bilet, konuşmacı/sanatçı ile tanışma şansı gibi etkinlikle entegre bir hediye verebileceğiniz sosyal medya yarışmaları yapılmalı. Burada kurgu efektif, viral yayılım sağlayacak şekilde ve yaratıcı olmalı. Yoksa kullanıcılar yeterince ilgi göstermeyebilir.

7-Etkinlik alanında kullanıcılar için sürprizler hazırlamak unutulmamalı. Etkinlik alanını sosyal medyaya entegre eden yarışmalar, projeler kurgulatın, anlık Instagram ve Twitter akışını dev ekranlarla etkinlik alanına yansıtın.

8- Etkinlik sırasında doğru ekipman ve tecrübeli bir ekiple sosyal medyanın sunduğu tekniklerden faydalanarak, etkinliği mecralara yansıtmak gerekiyor. Önemli anları canlı yayınlarla vermek, anlık akışı kullanıcılarla paylaşmak, Hyperlapse, Boomerang, Story gibi Instagram özelliklerini kullanmak, repost -retweet yapmak, röportajlar gerçekleştirmek, mümkünse sahne arkasını yansıtmak oldukça önemli.

9- Etkinlik sonrasında etkinliği yansıtan özel, dikkat çekici videolar, fotoğraf albümleri oluşturarak kullanıcılara yaşananlar tekrar hatırlatılmalı.

10-Eğer her yıl ya da belirli dönemlerde yapılan bir etkinliğiniz varsa, yarattığınız algıyı ve yaptığınız çalışmaları sürdürebilir kılmak için takipçilerinizle olan iletişimi kesmemeli, sosyal medya üzerinden onlarla diyalog kurmaya devam etmeli.

30 Mayıs 2018 Çarşamba
Ali ÖNDER
Komünite Dijital Kurucu Ortağı
Ali ÖNDER
Daha fazla bilgi