Firma Bilgileri
ORTAKALAN

Bahariye Caddesi, Canan Sokak, No:33/5
İstanbul (Anadolu)/Kadıköy

Telefon: (216) 418 00 99
Fax: (216) 330 64 06

www.ortakalan.com.tr

bilgi@ortakalan.com.tr

Zincir marketlerin Temmuz açılışları

Türkiye çapındaki 10 şube ve üzeri marketleri içeren araştırmamızda 2017 yılı Temmuz ayında 229 mağazalık artış yaşandı

Araştırmamızda 10 ve daha üzeri şube sayısına sahip zincir marketlerin geride bıraktığımız aydaki büyüme performanslarını değerlendiriyoruz.

Aşağıdaki tablodan 144 zincirin “Temmuz 2017” dönemindeki performanslarını ve hemen ardından da bunların toplu değerlendirmelerini görebilirsiniz. “Market” kelimesini “içerisinde gıda satışı da olan perakende satış noktaları” olarak tanımladığımızı ve “elektronik market”, “yapı market”, “tekstil market” gibi isimlere sahip olan perakende noktalarını listemizin dışında tuttuğumuzu tekrar belirtiriz.

Buradaki verilerin, Türkiye çapındaki 5 şube üstü 209 zinciri içeren ve bu markaların şube büyümesinin yanı sıra diğer fiziki büyüklük kriterlerini de ele alan, bütün markaları formatlarına göre ve bölgelerine göre ayrıştıran, ayrıntılı bir raporlama sistemini çeşitli grafiklerle ortaya koyan ve il bazında da market zincirlerinin listelerini ve bilgilerini gösteren versiyonunu, Ortakalan Kurumsal Üyeleri’ne sunduğumuzu hatırlatırız.

Ayrıca buradaki verilerin çeşitli kriterlerde ele alındığı ve sektördeki formatların en son durumunun grafiklerle kıyaslandığı Yönetici Özeti bölümümüzü de yine Ortakalan Kurumsal Üyeleri’ne sunmaktayız.

Ortakalan Kurumsal Üyeleri’nin bütün bu bilgilere ulaşmanın yanı sıra ayrıca kendi firma duyurularını oluşturabilme, Ortakalan üzerinden her ay Kurumsal Elektronik Bülten hazırlama ve mailing yapabilme, her ay Kurumsal Elektronik Dergi hazırlayabilme ve mailing yapabilme, firma ve kişileri tek tıklamayla takip edebilme ve takip ettikleriyle ilgili kurumsal hesap üzerinden özel takip içeriği oluşturabilme, düzenli ve sürekli güncellenen Ortakalan Elektronik Katalogları üzerindeki güncel yönetici ve firma bilgilerini görüntüleyebilme, sosyal medya hesaplarını Ortakalan’a entegre ederek tek merkezden yönetebilme, farklı dışa aktarım seçenekleriyle Ortakalan üzerindeki istedikleri herhangi bir içeriği anlık olarak kendi web sitelerine taşıyabilme gibi bir dizi, herhangi başka bir iletişim kanalında benzeri olmayan hakka sahip olduğunu, henüz kurumsal üye olmamış sektör temsilcilerine hatırlatırız.

Önemli Notlar: Yunus Marketler Zinciri’nin Marka AVM’den satın aldığı şubelerle ilgili her iki firmanın satırında ilgili işlem yapıldı.

Şubelerinin tamamını satan Sivas merkezli Metropol AVM tablodan çıkarıldı. Metropol’ün şubelerini satın aldığını öğrendiğimiz Yiğido Marketler Zinciri’nin bilgi girişlerini bu araştırma dönemine yetiştiremedik ancak bundan sonraki dönemlerde listede olması için bilgi alma çabalarımızı sürdüreceğiz.

CarrefourSA’nın Migros’tan 20 mağaza satın almasıyla ilgili resmi duyuru 3 Ağustos’ta yapıldı. Bu operasyonu tablomuzdaki rakamlara Ağustos ayının araştırmasında yansıtacağımızı belirtiriz.

Değerlendirmeler
1 Temmuz 2017 – 31 Temmuz 2017 aralığında 10 ve üzeri mağaza sayısına sahip olan 144 market zincirinin, sahip oldukları toplam şube sayılarına göre sıralanışları yukarıdaki gibidir.

Temmuz 2017 döneminde listedeki 144 firmanın toplam mağaza sayısı 27228’e ulaştı. 

Bir aylık süre içinde zincir marketlerin büyüme rakamına baktığımızda ise 229 mağazalık bir artış olduğunu görüyoruz. 

Geçtiğimiz yılın aynı döneminden bugüne geldiğimizde yani 31 Temmuz 2017 ile 31 Temmuz 2016 arasında geçen 1 yıllık zaman dilimini incelediğimizde ise yeni mağaza sayısının 3116 olduğunu görmekteyiz.

Zincir marketlerin son bir aylık performans tablosunu incelediğimizde discount zincirlerin büyümede önemli bir pay sahibi olduğu anlaşılıyor.


Temmuz ayının sonu itibariyle A101 ve BİM'in açıkladığı rakamları incelediğimizde her iki firmanın da yaz ayının ortasını açılışlarda düşük tempolu geçirdiğini görüyoruz. Şok ile ilgili aldığımız bilgiler ise bize de inanılmaz gelse de 4800 civarlarına ulaştığı yönündeydi. Bu şekilde giderlerse 5000 hedefine yılın daha son çeyreğine girmeden ulaşabilirler. Hedefe artık yakın oldukları ve daha 5 ayları olduğu için Şok'un bundan sonraki dönemde daha normal tempoya inmesi beklenebilir ancak belki de hazır coşmuşken hedefi revize edip yıl sonu 5500'e doğru ilerlemek isteyebilirler. Bir sonraki araştırmada yani Eylül ayının başında ulaştıkları rakamı gördüğümüzde niyetin ne olduğunu daha net anlayabiliriz.


Discountlar ve Migros bu tabloda genelde olduğu gibi üst sıralarda. Marka AVM'nin Tokat mağazalarını satın alan Yunus ve Temmuz ayının son haftasını açılışlarla geçiren Başdaş onları izliyor.

Bu sene, önceki iki yıla göre büyümede çok daha agresif olan Hakmar Ekspres, Temmuz ayında yılın ilk yarısına göre sakin bir ay geçirdi ve 3 yeni mağaza açtı.

File geçtiğimiz ay Zonguldak Ereğli'de bir mağaza açtı ve faaliyet gösterdiği il sayısını İstanbul, Tekirdağ, Kocaeli ve Zonguldak olmak üzere 4'e çıkardı. Son bir senede artık farklı kentlere açılmaya başlayan File'nin ilk kuruluşunda BİM'in discounttan çok farklı olan bu konseptte başarılı olup olmayacağı merak konusuydu.

Ancak şu ana kadar özellikle unlu mamul reyonlarında fark yarattığı, sebze meyve ve şarküteride henüz yereller kadar olmasa bile beklenenden daha başarılı olduğu, Private Label kalite-fiyat dengesinde ise BİM'den gelen tecrübeyle özel markaları olan diğer süpermarket zincirlerini çok zorlayacağı görülüyor. Beklenenin aksine ilk iki yıl içinde bir satın alma yapıp birdenbire yayılmaması ve bu dönemi süpermarket dinamiklerini öğrenerek geçirmeyi tercih etmesi de oldukça mantıklı bir tercih.

Migros veya CarrefourSA, tehlike daha fazla büyümeden bir hamle yapıp File'yi önümüzdeki iki yıl içinde satın almak isteyebilir. Ancak bu gerçekleşmezse ve daha yolun başlarındayken durduramazlarsa, File 5 yıl sonra onların en büyük rakiplerinden biri olma adına potansiyeli çok güçlü bir aday.


Son bir yıl içinde en çok mağaza açan 10 marka listesinde discount zincirler ve Migros’un yanı sıra BİM’in supermarket formatındaki markası File de yer alıyor.

Listede yer alan diğer yerli supermarket markalarının üçü de satın alma gerçekleştiren firmalar oldu. Şaypa’nın mağazalarını satın alan Onur Market, Karadeniz İsmar’ın mağazalarını satın alan Aypam ve hem Metropol'ün hem Marka AVM'nin Karadeniz mağazalarını satın alan Yunus Marketler Zinciri, son bir senenin en çok büyüyen firmaları arasında yer alıyor.

Ortakalan Özel Haber

07 Ağustos 2017 Pazartesi
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"ORTAKALAN" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler