Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
ORTAKALAN

Bahariye Caddesi, Canan Sokak, No:33/5
İstanbul (Anadolu)/Kadıköy

Telefon: 216 418 00 99
Fax: 216 330 64 06

www.ortakalan.com.tr

bilgi@ortakalan.com.tr

Zincir marketlerin Nisan açılışları

Haber Arşivime Ekle

Türkiye çapındaki 10 şube ve üzeri marketleri içeren araştırmamızda 2018 yılı Nisan ayında 218 mağazalık artış yaşandı

Araştırmamızda 10 ve daha üzeri şube sayısına sahip zincir marketlerin geride bıraktığımız aydaki büyüme performanslarını değerlendiriyoruz.

Aşağıdaki tablodan 151 zincirin “Nisan 2018” dönemindeki performanslarını ve hemen ardından da bunların toplu değerlendirmelerini görebilirsiniz. “Market” kelimesini “içerisinde gıda satışı da olan perakende satış noktaları” olarak tanımladığımızı ve “elektronik market”, “yapı market”, “tekstil market” gibi isimlere sahip olan perakende noktalarını listemizin dışında tuttuğumuzu tekrar belirtiriz.

Buradaki verilerin, Türkiye çapındaki 5 şube üstü 217 zinciri içeren ve bu markaların şube büyümesinin yanı sıra diğer fiziki büyüklük kriterlerini de ele alan, bütün markaları formatlarına göre ve bölgelerine göre ayrıştıran, ayrıntılı bir raporlama sistemini çeşitli grafiklerle ortaya koyan ve il bazında da market zincirlerinin listelerini ve bilgilerini gösteren versiyonunu, Ortakalan Kurumsal Üyeleri’ne sunduğumuzu hatırlatırız.

Ayrıca buradaki verilerin çeşitli kriterlerde ele alındığı ve sektördeki formatların en son durumunun grafiklerle kıyaslandığı Yönetici Özeti bölümümüzü de yine Ortakalan Kurumsal Üyeleri’ne sunmaktayız.

Ortakalan Kurumsal Üyeleri’nin bütün bu bilgilere ulaşmanın yanı sıra ayrıca kendi firma duyurularını oluşturabilme, Ortakalan üzerinden her ay Kurumsal Elektronik Bülten hazırlama ve mailing yapabilme, her ay Kurumsal Elektronik Dergi hazırlayabilme ve mailing yapabilme, firma ve kişileri tek tıklamayla takip edebilme ve takip ettikleriyle ilgili kurumsal hesap üzerinden özel takip içeriği oluşturabilme, düzenli ve sürekli güncellenen Ortakalan Elektronik Katalogları üzerindeki güncel yönetici ve firma bilgilerini görüntüleyebilme, sosyal medya hesaplarını Ortakalan’a entegre ederek tek merkezden yönetebilme, farklı dışa aktarım seçenekleriyle Ortakalan üzerindeki istedikleri herhangi bir içeriği anlık olarak kendi web sitelerine taşıyabilme gibi bir dizi, herhangi başka bir iletişim kanalında benzeri olmayan hakka sahip olduğunu, henüz kurumsal üye olmamış sektör temsilcilerine hatırlatırız.

Önemli notlar:
- Hem Makro hem de Migros yetkililerinden aldığımız bilgi doğrultusunda Uyum’u araştırma veri setimiz içinden kaldırmış durumdayız. Bu markanın bazı mağazalarında Migros’a dönüşüm başlatıldı, bir bölümü ise süreç başlatılana kadar kapalı bekletiliyor.

Bu durumu sorduğumuz Migros yetkilileri, Uyum’un bütün toplam rakamını bir anda Migros’a eklememizin doğru olmadığını, dönüşüm ve açılış gerçekleştirildikçe peyderpey mağazaları eklememizin doğru olduğunu belirtti. Bu bilgiye istinaden Uyum kaldırıldı ancak Migros’a dönüşen mağazalar şirket tarafından yapılan resmi bilgilendirmelere uygun şekilde önümüzdeki aylarda parça parça Migros artışına yansıtılacaktır.

- Firmalardan gelen talep doğrultusunda daha önce tek şirket olarak Pekdemir çatısı altında araştırmalarımız içinde yer alan Halil Pekdemir Çiftliği ve Pekdemir AVM, bundan sonra ayrı ele alınacaktır. Gerekli yönetici isimleri güncellemeleri ve fiziksel rakamların ayrılması işlemi tamamlanmıştır. Önemle belirtiriz.

- İstanbul’da faaliyet gösteren 13 şubeli Grup Berka, Balıkesir’de faaliyet gösteren 13 şubeli 6N  ve Gaziantep’te faaliyet gösteren 10 şubeli Yıldız Center bilgi alışverişi başlatılıp araştırmalarımıza eklenen yeni markalar olmuştur. Uyum’ın çıkmasına rağmen Pekdemir’in bölünmesi ve yeni 3 yerel zincir eklemesiyle tablodaki toplam rakam 151’e çıkmıştır.

- İlk defa Ortakalan’ın SPK bildirimlerini kaynak alarak duyurduğu UCZ’nin ŞOK Mini’ye dönüştürülmesi süreci henüz şirket tarafından hiçbir ayrıntılı bilgi verilmeden gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle UCZ halen bilinen son sayısıyla listede durmaktadır ve ŞOK Mini henüz veri setimize eklenememiştir.

ŞOK’un halka arz sürecinin tamamlanmaya çok yakın olması nedeniyle yakında bu konuyla ilgili bilgi paylaşacaklarını tahmin ediyoruz. Yetkililer tarafından bir açıklama yine de yapılmasa bile halka açılımla beraber bu tip süreçlerle ilgili KAP’a bilgi paylaşımının yasal zorunluluk olarak başlayacağını hatırlatırız. Dolayısıyla kısa süre içinde bu konuyu netliğe kavuşturup gerekli bilgileri yansıtacağımızı önemle belirtiriz.


Değerlendirmeler
1 Nisan 2018 – 30 Nisan 2018 arasındaki dönemde 10 ve üzeri mağaza sayısına sahip olan 151  market zincirinin, sahip oldukları toplam şube sayılarına göre sıralanışları yukarıdaki gibidir.

Nisan 2018 döneminde listedeki 151 firmanın toplam mağaza sayısı 29311’e ulaştı. 

Bir aylık süre içinde zincir marketlerin büyüme rakamına baktığımızda ise 287 mağazalık bir artış olduğunu görüyoruz. 

Geçtiğimiz yılın aynı döneminden bugüne geldiğimizde yani 30 Nisan 2018 ile 30 Nisan 2017 arasında geçen 1 yıllık zaman dilimini incelediğimizde ise yeni mağaza sayısının 3069 olduğunu görmekteyiz.

Zincir marketlerin son bir aylık performans tablosunu incelediğimizde discount zincirlerin büyümede önemli bir pay sahibi olduğu anlaşılıyor.

2018 Nisan ayında, tabloda yer alan şube büyümesinin yüzde 90’ını ilk dört sırada yer alan discount zincirler gerçekleştirmiş durumda. Discount zincirlerin geride kalan aydaki açılış ortalamaları da yıllık hedefleri ve bir süredir devam eden kendi aylık ortalamalarına uygun şekilde seyretti.


Bu tabloda yer alan toplam rakamın yukarıdaki genel tablodaki toplam açılıştan fazla olmasının nedeni; genel tablonun kapatılan mağazaları da yansıtarak toplam büyümeyi vermesidir.

Bu tabloyu ele aldığımızda ise ilk 7 sıranın, herhangi bir satın alma olmayan aylarda klasik hale geldiği gibi discount zincirler ve onların arasına giren Migros’tan oluştuğunu görmekteyiz.

İstikrarlı şekilde büyümeyi sürdüren Peynirci Baba bu tabloda yine yerini aldı. Nisan ayını hareketli geçiren Macrocenter ise Maslak 42, Maslak 1453 ve Piazza Maltepe’de açtığı mağazalarla toplam 50 şubeye ulaştı.


Son bir yıl içinde en çok mağaza açan 10 marka listesinde geçtiğimiz aya göre bir değişiklik yaşandı. 10’uncu sırada yer alan Aypam, gerçekleştirdiği satın almanın senesi dolduğu için bu tablodan ayrıldı onun yerine ise son bir senedir her ay düzenli mağaza açarak büyümeyi sürdüren Peynirci Baba geldi.

Ortakalan Özel Haber


14 Mayıs 2018 Pazartesi
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"ORTAKALAN" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler