Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
ORTAKALAN

Bahariye Caddesi, Canan Sokak, No:33/5
İstanbul (Anadolu)/Kadıköy

Telefon: 216 418 00 99
Fax: 216 330 64 06

www.ortakalan.com.tr

bilgi@ortakalan.com.tr

Zincir marketlerin Mayıs açılışları

Haber Arşivime Ekle

Türkiye çapındaki 10 şube ve üzeri marketleri içeren araştırmamızda 2018 yılı Mayıs ayında 415 mağazalık artış yaşandı

Araştırmamızda 10 ve daha üzeri şube sayısına sahip zincir marketlerin geride bıraktığımız aydaki büyüme performanslarını değerlendiriyoruz.

Aşağıdaki tablodan 150 zincirin “Mayıs 2018” dönemindeki performanslarını ve hemen ardından da bunların toplu değerlendirmelerini görebilirsiniz. “Market” kelimesini “içerisinde gıda satışı da olan perakende satış noktaları” olarak tanımladığımızı ve “elektronik market”, “yapı market”, “tekstil market” gibi isimlere sahip olan perakende noktalarını listemizin dışında tuttuğumuzu tekrar belirtiriz.

Buradaki verilerin, Türkiye çapındaki 5 şube üstü 218 zinciri içeren ve bu markaların şube büyümesinin yanı sıra diğer fiziki büyüklük kriterlerini de ele alan, bütün markaları formatlarına göre ve bölgelerine göre ayrıştıran, ayrıntılı bir raporlama sistemini çeşitli grafiklerle ortaya koyan ve il bazında da market zincirlerinin listelerini ve bilgilerini gösteren versiyonunu, Ortakalan Kurumsal Üyeleri’ne sunduğumuzu hatırlatırız.

Ayrıca buradaki verilerin çeşitli kriterlerde ele alındığı ve sektördeki formatların en son durumunun grafiklerle kıyaslandığı Yönetici Özeti bölümümüzü de yine Ortakalan Kurumsal Üyeleri’ne sunmaktayız.

Ortakalan Kurumsal Üyeleri’nin bütün bu bilgilere ulaşmanın yanı sıra ayrıca kendi firma duyurularını oluşturabilme, Ortakalan üzerinden her ay Kurumsal Elektronik Bülten hazırlama ve mailing yapabilme, her ay Kurumsal Elektronik Dergi hazırlayabilme ve mailing yapabilme, firma ve kişileri tek tıklamayla takip edebilme ve takip ettikleriyle ilgili kurumsal hesap üzerinden özel takip içeriği oluşturabilme, düzenli ve sürekli güncellenen Ortakalan Elektronik Katalogları üzerindeki güncel yönetici ve firma bilgilerini görüntüleyebilme, sosyal medya hesaplarını Ortakalan’a entegre ederek tek merkezden yönetebilme, farklı dışa aktarım seçenekleriyle Ortakalan üzerindeki istedikleri herhangi bir içeriği anlık olarak kendi web sitelerine taşıyabilme gibi bir dizi, herhangi başka bir iletişim kanalında benzeri olmayan hakka sahip olduğunu, henüz kurumsal üye olmamış sektör temsilcilerine hatırlatırız.


Önemli notlar:
- Çok sayıda mağaza kapatan ve son dönemlerde halen açık olan mağazalarının sayısıyla ilgili bilgi almakta sürekli zorluk yaşadığımız Büyük Pastırmacı bu tablodan çıktı.

- Bir mağazasını kapatıp şube sayısı 9’a düşen Alya Market bu tablodan çıktı. 

- Bir mağaza açıp şube sayısını 10’a yükselten Malatya merkezli Pazar Market tabloya eklendi.

- UCZ bazı mağazalarının Şok Mini’ye dönüşümünün başladığı biliniyor. Bugüne kadar kaç mağaza Şok Mini oldu, kaçı UCZ olarak kaldı? sorusuna cevap aramak için taleplerde bulunduk ancak henüz geri dönüş alamadık. Bu konuyla ilgili bilgi aldığımızda araştırmamıza yansıtacağımızı özellikle belirtiriz.

- Takipçilerimizden CarrefourSA bünyesindeki Gima’nın ayrı bir marka olarak mağazalar açtığı ve tek başına gösterilmesinin uygun olacağı yönünde bildirimler aldık. Ancak Gima’nın henüz CarrefourSA’dan ayrı şekilde Ortakalan firma yapısı içinde gösterebileceğimiz hiçbir bilgisi açıklanmış değil. (Ayrıca web sitesi ya da iletişim bilgileri de henüz bulunmamaktadır). Bu duruma istinaden Gima’nın mağazalarını henüz kendi ismi altında ayrı gösteremediğimizi önemle belirtiriz. 


Değerlendirmeler
1 Mayıs 2018 – 31 Mayıs 2018 arasındaki dönemde 10 ve üzeri mağaza sayısına sahip olan 150  market zincirinin, sahip oldukları toplam şube sayılarına göre sıralanışları yukarıdaki gibidir.

Mayıs 2018 döneminde listedeki 150 firmanın toplam mağaza sayısı 29736’ya ulaştı. 

Bir aylık süre içinde zincir marketlerin büyüme rakamına baktığımızda ise 415 mağazalık bir artış olduğunu görüyoruz. 

Geçtiğimiz yılın aynı döneminden bugüne geldiğimizde yani 31 Mayıs 2018 ile 31 Mayıs 2017 arasında geçen 1 yıllık zaman dilimini incelediğimizde ise yeni mağaza sayısının 3106 olduğunu görmekteyiz.

Zincir marketlerin son bir aylık performans tablosunu incelediğimizde discount zincirlerin büyümede önemli bir pay sahibi olduğu anlaşılıyor.

2018 Mayıs ayında, tabloda yer alan şube büyümesinin yüzde 90’ını ilk dört sırada yer alan discount zincirler gerçekleştirmiş durumda. BİM son aylardaki açılış ortalamalarında bir hızla bahar dönemini noktaladı. Öte yandan Şok ve A101’in bu dönemde açılış ortalamalarını günde 3’ün de üzerine çıkardığını görmekteyiz. Şok, sene sonu için toplam 6000, A101 ise sene sonu için toplam 7800 mağaza hedef açıklamıştı. Ancak gidişat, ikisinin de bu hedefleri yıl sonundan önce yakalayacağını gösteriyor.


Bu tabloda yer alan toplam rakamın yukarıdaki genel tablodaki toplam açılıştan fazla olmasının nedeni; genel tablonun kapatılan mağazaları da yansıtarak toplam büyümeyi vermesidir.

Bu tabloyu ele aldığımızda ise ilk 7 sıranın, herhangi bir satın alma olmayan aylarda klasik hale geldiği gibi discount zincirler ve onların arasına giren Migros’tan oluştuğunu görmekteyiz.

3 şube açan Fiskomar’ın yanı sıra istikrarlı yatırımlarını sürdüren Peynirci Baba bu tabloda yine yerini aldı. Mayıs ayını hareketli geçiren diğer markalar ise Mopaş, Aypam, Kibaroğlu ve Altun Market oldu.


Son bir yıl içinde en çok mağaza açan 10 marka listesinde doğal olarak Migros, File ve 6 discount zincir klasik şekilde yerini koruyor. Geçtiğimiz yıl satınalmalar gerçekleştiren Yunus halen bu tabloda yer almaka. 10’uncu sıradaki marka ise özellikle son üç aydaki atağıyla Seyhan Ekspres olarak değişti.  


11 Haziran 2018 Pazartesi
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"ORTAKALAN" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler