Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
ORTAKALAN

Bahariye Caddesi, Canan Sokak, No:33/5
İstanbul (Anadolu)/Kadıköy

Telefon: 216 418 00 99
Fax: 216 330 64 06

www.ortakalan.com.tr

bilgi@ortakalan.com.tr

Zincir marketlerin Ekim açılışları

Haber Arşivime Ekle

Türkiye çapındaki 10 şube ve üzeri marketleri içeren araştırmamızda 2018 yılı Ekim ayında 161 mağazalık artış yaşandı

Araştırmamızda 10 ve daha üzeri şube sayısına sahip zincir marketlerin geride bıraktığımız aydaki büyüme performanslarını değerlendiriyoruz.

Aşağıdaki tablodan 152 zincirin “Ekim 2018” dönemindeki performanslarını ve hemen ardından da bunların toplu değerlendirmelerini görebilirsiniz. “Market” kelimesini “içerisinde gıda satışı da olan perakende satış noktaları” olarak tanımladığımızı ve “elektronik market”, “yapı market”, “tekstil market” gibi isimlere sahip olan perakende noktalarını listemizin dışında tuttuğumuzu tekrar belirtiriz.

Buradaki verilerin, Türkiye çapındaki 5 şube üstü 222 zinciri içeren ve bu markaların şube büyümesinin yanı sıra diğer fiziki büyüklük kriterlerini de ele alan, bütün markaları formatlarına göre ve bölgelerine göre ayrıştıran, ayrıntılı bir raporlama sistemini çeşitli grafiklerle ortaya koyan ve il bazında da market zincirlerinin listelerini ve bilgilerini gösteren versiyonunu, Ortakalan Kurumsal Üyeleri’ne sunduğumuzu hatırlatırız.

Ayrıca buradaki verilerin çeşitli kriterlerde ele alındığı ve sektördeki formatların en son durumunun grafiklerle kıyaslandığı Yönetici Özeti bölümümüzü de yine Ortakalan Kurumsal Üyeleri’ne sunmaktayız.

Ortakalan Kurumsal Üyeleri’nin bütün bu bilgilere ulaşmanın yanı sıra ayrıca kendi firma duyurularını oluşturabilme, Ortakalan üzerinden her ay Kurumsal Elektronik Bülten hazırlama ve mailing yapabilme, her ay Kurumsal Elektronik Dergi hazırlayabilme ve mailing yapabilme, firma ve kişileri tek tıklamayla takip edebilme ve takip ettikleriyle ilgili kurumsal hesap üzerinden özel takip içeriği oluşturabilme, düzenli ve sürekli güncellenen Ortakalan Elektronik Katalogları üzerindeki güncel yönetici ve firma bilgilerini görüntüleyebilme, sosyal medya hesaplarını Ortakalan’a entegre ederek tek merkezden yönetebilme, farklı dışa aktarım seçenekleriyle Ortakalan üzerindeki istedikleri herhangi bir içeriği anlık olarak kendi web sitelerine taşıyabilme gibi bir dizi, herhangi başka bir iletişim kanalında benzeri olmayan hakka sahip olduğunu, henüz kurumsal üye olmamış sektör temsilcilerine hatırlatırız.



Önemli notlar:
- Hiper formatındaki mağazaların Migros’a dönüşümü büyük ölçüde tamamlandığı için Kipa markasını Migros yetkililerinin bilgisi dahilinde araştırma veri setimiz içinden çıkardık. Bu tabloda halen yer alan Kipa Ekspress markasını da kalan  mağazaların Migros’a aktarımı tamamlandığında önümüzdeki dönemlerde araştırma veri setimiz içinden çıkarmış olacağız.

- 3 coğrafi bölgede ve 22 farklı ilde mağazaları bulunan şarküteri ağırlıklı gıda perakendesi zinciri Kaya Çiftliği araştırma veri setimiz içine ve yukarıdaki tabloya eklendi. 

- Zonguldak merkezli Akbal Gıda araştırma veri setimiz içine ve yukarıdaki tabloya eklendi.

- Jestpa'nın kayyumdaki 9 mağazasını satın alarak 10 şubeye yükselen Forum 68, araştırma veri setimize ve yukarıdaki tabloya eklendi.

- Bu tabloda görünmemesine karşın şube sayısını 4’ten 5’e çıkaran Edirne merkezli Tuğra Center, minimum mağaza sayısı kriterini 5 olarak ele alan araştırma bölümümüz içine eklendi.


Değerlendirmeler
1 Ekim 2018 – 31 Ekim 2018 arasındaki dönemde 10 ve üzeri mağaza sayısına sahip olan 152 market zincirinin, sahip oldukları toplam şube sayılarına göre sıralanışları yukarıdaki gibidir.

Ekim 2018 döneminde listedeki 152 firmanın toplam mağaza sayısı 30864’e ulaştı. 

Bir aylık süre içinde zincir marketlerin büyüme rakamına baktığımızda ise 161 mağazalık bir artış olduğunu görüyoruz. 

Geçtiğimiz yılın aynı döneminden bugüne geldiğimizde yani 31 Ekim 2018 ile 31 Ekim 2017 arasında geçen 1 yıllık zaman dilimini incelediğimizde ise yeni mağaza sayısının 3399 olduğunu görmekteyiz.

Aşağıdaki tablodan 3 ulusal discount ve Migros’tan oluşan ilk 4 marketin geride kalan aydaki fiziksel büyüme performansını ayrıca inceleyebilirsiniz. 

Yukarıdaki tabloda alışık olunmayan şekilde A101’in açılışı gözükmüyor. Bilindiği gibi A101 geçtiğimiz ay başlattığı reklam kampanyası çerçevesinde şube sayısını Eylül ayı sonu itibariyle 8000 olarak duyurmuştu. Yazın bitişiyle beraber hareketli sezona giriş için hazırlanan reklam çalışmalarında tüketicinin kafasını karıştıracak küsuratlı bir rakam vermektense yuvarlak olan 8000 rakamının kullanılmasının tercih edildiği görülüyor. Bütün mecralarda bu rakama vurgu yapılırken farklı bir rakam göstermek abes olacağı için geçen ayın sonu itibariyle biz de araştırmamızda rakamı bu şekilde ele aldık.

Ancak bu ay sonu itibariyle bilgi aldığımızda verimlilik çalışmaları çerçevesinde kapanan mağazaların sonunda A101’in 8000 dolaylarına net olarak Ekim ayı sonu itibariyle geldiğini gördük. Dolayısıyla Ekim ayı sonu itibariyle 8000’in üzerine henüz çıkılmadığı için rakamı aynı şekilde bıraktık.

BİM ve Şok discounta göre abartılı olmayan rakamlarda mağaza açarken Migros’un da Kipa mağazalarının dönüşümünde yol almaya devam ettiğini görüyoruz. Kalan 61 mağazanın tamamı Kasım sonuna kadar geçiş yapmış olmasa bile yıl sonunda bu işlemin biteceği anlaşılıyor.

Tabloda yer alan diğer marketlerin olduğu bölümdeki total artışın oldukça düşük olmasının nedeninin bu kısım içinde Kipa ve Adese’den çıkarılan mağazalar olduğunu önemle belirtiriz.


Bu tablodaki toplam rakamın total artıştan fazla olmasının nedeninin bütün marketleri gösteren tablodaki eksilme rakamları olduğunu hatırlatırız. Tabloda ilk üç sıradaki markaları ele almıştık. Onların hemen altında dikkat çekici bir marka olarak Forum 68 görülüyor. Aksaray’da geniş metrekareli ve iyi ciro yapan tek mağazasıyla tanınan bir perakende markası olan Forum 68, uzun süredir kayyum tarafından satışa sunulmuş olan Jestpa’nın 9 mağazasını bünyesine katarak bir anda 10 şubeye ulaştı.

Bizim Toptan’ın franchise markası Seç’in büyümesini firmanın KAP’a yaptığı en son bilgilendirmeye uygun şekilde ele aldık. Bu tablodaki diğer dikkat çekici rakam ise Makro’dan aldığı mağazaların dönüşümünü bitirip hizmete açan Yunus’a ait.

 

Son bir yıl içinde en çok mağaza açanlar tablosundaki tüm markalar bir süredir aynı ve değişmeden devam ediyor. Geçtiğimiz aya göre bu tablodaki tek fark Yunus’un satınalma yaparak açılışını gerçekleştirdiği 5 yeni mağazayla yıllık büyümede File’nin bir basamak üstüne çıkması oldu. Tabloda 10 markayı ele alıyoruz ancak Seyhan Ekspres ve Peynirci Baba’nın yıllık açılış rakamı aynı olduğu için daha önce de bu tip durumlarda yaptığımız gibi iki markayı da gösterdik.

Ortakalan Özel Haber

08 Kasım 2018 Perşembe
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"ORTAKALAN" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler