Firma Bilgileri
VİKİNG TEMİZLİK

K.O.S.B İZMİR, ANKARA ASFALTI, 26. KM, ANSIZCA KÖYÜ GİRİŞİ
İzmir/Kemalpaşa

Telefon: (232) 875 54 54
Fax: (232) 878 79 99

www.vikingtemizlik.com.tr

info@vikingtemizlik.com.tr

Viking Temizlik İcra Kurulu Başkanı Hayrettin Avcı

Yenilikçi ve çevre dostu ürünleriyle fark yaratan Viking Temizlik'te yaşanan gelişimi İcra Kurulu Başkanı Hayrettin Avcı ile konuştuk

Son bir yılı Viking Temizlik açısından değerlendirir misiniz?
Geçtiğimiz yıl elde ettiğimiz rakamlar Türkiye’deki pazar büyümesinin üzerindeydi. Geçtiğimiz yıl bizim pazarımızda büyüme, Türkiye’de miktar olarak yüzde 3,7, ciro olarak ise yüzde 7 oranlarında gerçekleşti. Viking Temizlik ise geçtiğimiz yılı miktar büyümesi olarak yüzde 9, ciro büyümesi olarak ise yüzde 16 ile kapattı. Sene başında belirlediğimiz hedefler bu oranların üzerindeydi ancak geçtiğimiz yıl, bildiğiniz gibi birçok beklenmedik gelişme arka arkaya geldi. Ancak bunlara rağmen şartlarla kıyaslandığında başarılı bir yıl geçirdiğimizi düşünüyoruz.

Son dönemde yeni ürün çalışmalarına ağırlık verildi. Bu konudaki detayları öğrenebilir miyiz?
Geçtiğimiz sene Türkiye’de bir ilk olarak tamamen çevre dostu Viking Natural Konsantre Çamaşır Yumuşatıcısı’nı pazara sunduk. Bu ürünümüzün lansmanında marka vaadi olarak ”Doğaya Aşık Yumuşatıcı” sloganını kullandık. Ürünümüz Türkiye’deki ilk bitkisel yumuşatıcı. Yılın ikinci yarısıyla birlikte ürünün penetrasyonunda ve tüketici beğenisinde son derece olumlu sonuçlar aldık. Sonrasında 2017 yılının ilk ayında ise sprey ve sıvı olmak üzere tercih edilebilecek yine doğa ve insan dostu Viking Temizlik Arap Sabun’unun lansmanını gerçekleştirdik. Hepimizin yıllardır kullandığı doğal yağ ve sabun bazlı bir ürün olan, temizlik gücünü tamamen bitkisel özlerden alan Arap sabununu, özel şişelenmiş sıvı formuyla ev hanımlarına sunmuş olduk. Bu yeniliklerimize de şu ana kadar geçen süre içinde tüketicilerden önemli ölçüde beğeni ve geri dönüş aldık.

Viking Temizlik’in ürün penetrasyon yapısında pazar payları nasıl ve hedefler ne yönde?
Tabi ki merkezimiz İzmir’de olduğu ve 39 yıllık bir firma olduğumuz için Ege Bölgesi’ndeki gücümüz daha fazla. Ağırlıklı dağıtımdaki payımız bu bölgede yüzde 20’nin üzerinde. Viking Temizlik olarak amiral gemimiz konsantre yumuşatıcı grubu ancak diğer ürün gruplarımızda da pazar paylarımız artışını sürdürüyor. Tüm ürünlerde Türkiye genelinde bütün pazar içinde payımız ise yüzde 4. Hedefimiz orta vadede bunu yüzde 7, uzun vadede ise yüzde 10’a çıkarmak. Bunu yapabilecek inovatif atılımları gerçekleştiren ve bu hedeflere ulaşabilecek organizasyon yetkinliğine sahip bir firmayız.

Viking Temizlik’in bayi ve bölge yapılanması nasıl
Türkiye’de şu anda 70 ili kapsayan şekilde 40 bayimiz var. İstanbul ve Ankara’da bölge ofislerimiz mevcut. Ege Bölgesi’nin yanı sıra Ankara başta olmak İç Anadolu Bölgesi’nde de güçlü bir yapımız var. Daha etkin olmayı hedeflediğimiz Marmara Bölgesi için de geçtiğimiz yıl başlatılan çalışmamızla İstanbul’da satış kadromuzu yeniledik ve genişlettik. Bunun yanında Akdeniz ve Karadeniz bölgelerinde de çalışmalarımız gayet iyi gidiyor. Viking Temizlik bir Türkiye firması ve bütün bölgelerde etkinliğimizi artıracak çalışmalarımız devam edecek.

Viking Temizlik gerek ürün yapısı gerek perakendecilerle birlikte gerçekleştirdiği aktiviteler ve sosyal sorumluluk çalışmalarıyla doğa dostu ve çevreye duyarlı bir marka algısını oluşturuyor.  Bu önemli konudan bahseder misiniz?
2005 yılında yeni tesisi yatırımımızı gerçekleştirirken çevre konusundaki o anda mevcut olan ve gündemde olan bütün Avrupa Birliği uyumluluk kriterlerine uygun şekilde yapılanmamızı tamamladık. Bugünü kadar her sene Ege Bölgesi Sanayi Odası tarafından ve ÇEVKO tarafından özel plaketlerle onurlandırılan bir firmayız. Bu özelliğimizi çevre konusundaki çok sayıda sosyal sorumluluk çalışmasıyla da pekiştiriyoruz. Biz çevresel duyarlılığı bir satış stratejisi ya da yükümlülük gibi değil, gerçekten isteyerek yaptığımız ve topluma karşı duyduğumuz sorumluluğun bir parçası olarak görüyoruz. Bu anlayışı üretim proseslerimizin yanı sıra ürünlerimize de yansıtıyoruz. Tabi ki bütün bu çalışmaların bir artısı olarak tüketicilerin de Viking Temizlik markasına önemli bir sempati duyduğunu ve takdir ettiğini görmekteyiz.


Viking Temizliğin satış grubu hakkında da bizi bilgilendirir misiniz?
Dört satış merkezimiz ve yapılanmamız var. Perakende kanal, ev dışı tüketim, ihracat ve Private Label

Viking Temizlik'in bu farklı kanallarda gelişim hedefleri nedir?
Viking Temizlik açısından ana ve öncelikli konu kendi markasının üretim içindeki payını artırmak ve Türkiye çapında penetrasyonunu artırmak olacak. Bunu yaparken elbette ihracat kanalında da fırsatları değerlendirerek büyütmek istiyoruz. Ev dışı tüketim ise  büyüyen ve gelişen bir pazar. Bu gelişen pazar içinde biz de 2007 yılından beri varız ve ana hedefimiz  bu pazardaki gücümüzü de artırmak. Private Label alanında ise çok tecrübeli ve talep alan bir firma olmamıza karşın pazarın kendi içindeki yapısından dolayı her talebe olumlu dönmüyoruz. Bazen çok düşük kalite PL ürettirme yönünde talepler olabiliyor. Biz ise hem oluşturduğumuz üretim prosesleri gereği hem de direkt kendi markamız olmasa bile ürünün etiketinde üretici olarak bizim de adımız yazdığı ve bunun getirdiği sorumluluk gereği, Private Label’de belli bir kalite çıtasının altına inmeyi kesinlikle tercih etmiyoruz. Bu alanda da sadece belli bir kalite çizgisinin üzerinde ürün talep eden firmalarla çalışıyoruz.

Viking Temizlik geçtiğimiz günlerde rekor bir teşhir de gerçekleştirdi. Böyle bir çalışma nasıl aklınıza geldi?
Viking Natural Konsantre Yumuşatıcı, Türkiye’de bir ilk olduğu için teşhir konusunda da böyle bir ilki gerçekleştirme düşüncesi oluştu. Bu noktada da Makromarket ile çok güzel bir çalışma yaptık, kendilerine de bu vesileyle bir kez daha teşekkür ediyoruz. Makromarket Abidinpaşa Mağazası’nda, 20 metrekare alanda, 9 katlı ve 600 koli ürün kullandığımız bir çalışma oldu. Bu teşhire özel bir avantajlı fiyat kampanyası da yaptık. Oldukça ses getiren ve şov amaçlı güzel bir çalışma oldu.

Viking Temizlik’in 2017 yılı hedeflerini öğrenebilir miyiz?
2010 yılında ikinci şirketimiz olan Avcı Kimya kurulmuştu ve sektörün önemli bir sorunu olan hammadde konusunda çok önemli çalışmalara başlamıştık. 2017 başlattığımız bu çalışmaların meyvesini toplamaya başladığımız yıl olacak. Bu yıl, hammaddesi yurt dışından gelen değil kendi üretimimiz olan sıvı çamaşır deterjanı kategorisine gireceğiz. Çok ciddi bir fiyat yapısıyla bu kategoriye gireceğiz ve büyük ses getirecek bir atılım olacağını düşünüyoruz. Genel anlamda da bütün kategorilerde toplamda yüzde 15’lik ciro artışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.

Ortakalan Özel Haber

19 Nisan 2017 Çarşamba
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"VİKİNG TEMİZLİK" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler