Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
TEKSÜT

HASANBEY MAH. KÖYÜ KÖYALTI SOK. NO: 14 / A
Balıkesir/Gönen

Telefon: (266) 762 12 32
Fax: (266) 762 11 97

www.teksut.com

bilgi@teksut.com

Teksüt Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray

Haber Arşivime Ekle

Teksüt Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray ile geride kalan yılı değerlendirdik ve 2018'deki hedefleri konuştuk

Geride bırakıyor olduğumuz 2017 yılını değerlendirerek başlayalım sohbetimize…
2017 yılının sektör açısından zor bir yıl olacağını bilmemize rağmen seneye başlarken özellikle penetrasyonumuzu artırmak yönünde önemli hedefler koymuştuk. Bu seneye İstanbul PERDER Üyeleri’ni Balıkesir Gönen’deki tesisimizde ağırlayarak, sonrasında sene başında gerçekleştirilen Yerli Market Haftası’na katılarak giriş yaptık. Sonrasında yine İstanbul’da gerçekleştirilen bir başka büyük etkinlik Yerel Zincirler Buluşuyor sponsoru olduk. Yılı da Aralık ayında gerçekleştirilen Yerli Market Haftası sponsorluğu ve katılımıyla bitirdik. Bütün bu etkinliklere katılımla, 2017 bizim özellikle sektör içi iletişim anlamında önceki senelerden çok daha yüksek performans gösterdiğimiz bir yıl oldu. Marmara Bölgesi ve İstanbul için iletişim çalışmalarını yoğunlaştırırken Trabzon, Adana gibi kentlerdeki yeni bayiliklerle Anadolu’da da bulunduğumuz nokta sayısını artırmaya devam ettik.

Teksüt, ürünlerini kullanan herkesin hemfikir olduğu gibi kalite standardı yüksek bir marka. Kaliteye oranla fiyat uygunluğununu da hesaba kattığımızda markanın şu andakinden daha tanınır olması gerektiğini düşünüyor musunuz?
Teksüt’ün kalite fiyat performansı, markayı bir kez deneyen tüketicinin sonrasında sürekli alışverişinin bir parçası haline getirmesini sağlıyor. Dolayısıyla esas mesele o ilk deneyimin olmasını sağlamak. Bunun yolu da marka bilinirliği ve marka algısını yükselmekle olacak. Bütün bunları biliyoruz ancak her adımın bir sırası olduğunu düşünüyoruz. 1956 yılında kurulan Teksüt, sektörün en köklü firmaları arasında yer alıyor. Yıllardır bozulmayan kalite, tüketici sağlığına ve ürüne gösterilen özen ve hassasiyet, etik ticaret anlayışıyla bugünlere gelindi. Günde 550 ton süt işleme kapasiteli, dünya standartlarında tesisiyle Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu arasında yer alan Teksüt, özellikle son birkaç yıldır hem penetrasyonunu hem de iletişim faaliyetlerini artırmak yönünde çalışmalarını hızlandırdı. Penetrasyon yapısının hızla istenen seviyeye gelmesiyle birlikte yurt çapında reklam ve tanıtımları da farklı boyutlara taşımayı düşünüyoruz. Ancak firmamızı bugünlere getiren güvenilirlik ve sağlam duruş gereği her adımın bir sırası olduğuna inanıyoruz. Bu çerçevede son birkaç yıldır hızlandırdığımız iletişim ve tanıtım faaliyetlerine 2018 ve sonrasında da etkin şekilde devam edip marka algısını, belli bir zaman içinde hak edilen seviyeye ulaştırmayı hedefliyoruz.

Bu sene gerçekleştirilen tereyağı üretimi için yeni yatırım ve Üçgen Peynir segmentinde yeni ürün çalışmalarını ve bu çerçevede 2018 için diğer yenilik planlarını anlatır mısınız?
Tereyağı üretim hattımızı yeni makine yatırımlarıyla kapasite olarak geliştirdik. Bu ürün grubunda bulunduğumuz market sayısını ve penetrasyonu da artırmaya başladık. 2018 yılında tereyağı ürün grubunda “çiçek tereyağı” ambalajıyla yeni bir ürünümüz olacak. Üçgen Peynir’deki performanstan da son derece memnunuz, tüketiciler tarafından beğenilen bir ürün oldu. 2018’de tereyağındaki yeniliğin dışında 2000 gramlık bidon yoğurt ve 150 gramlık yoğurt ürünlerimiz de yeni olacak.

Ev dışı tüketim kanalına bakışınızı ve bu alandaki çalışmaları öğrenebilir miyiz?
EDT, oransal olarak kendi içinde çok hızlı büyüyen bir kanal.  Bildiğiniz gibi bu kanaldaki ürünler ya endüstriyel boyutta yani oldukça büyük gramajda ya da piknik-seyahat boyutunda yani oldukça küçük gramajda oluyor. Teksüt’ün özellikle endüstriyel boyutta, çok sayıda ürünü mevcut.  İlerleyen günlerde piknik-seyahat boyutlarındaki daha küçük gramajlı ürünlerle de EDT’nin farklı alanlarına açılım düşünüyoruz. Bizim için özellikle markamızı geliştirme anlamındaki hedeflerimiz doğrultusunda marketler ve perakende tarafı her zaman öncelikli olacak. Öte yandan perakendede gelişimimiz sürerken EDT kanalını da kapasitemizi etkin ve daha verimli kullanmak adına özel çalışmalar ve özel ürünlerle geliştirmeye devam edeceğiz.

Dış ticaretle ilgili çalışmalar ve bu konudaki hedeflerden bahseder misiniz?
ABD’ye 20 yıldır düzenli ihracat gerçekleştirebilen ender firmalardan biriyiz. Orta Doğu, Türki Cumhuriyetler, Uzak Doğu’da ihracat çalışmalarımız her geçen sene artan bir ivmeyle büyüyor. Avrupa’da bilindiği gibi süt ürünlerinde Türkiye’ye uygulanan kota mevcut…Türkiye’de çok sınırla sayıda firma, Avrupa’ya süt ürünü ihraç etme izni alabildi. Teksüt  de bu firmalardan biri. Avrupa’da süt fiyatlarındaki denge şu dönemde bizim piyasamızla uyumlu değil. Ancak Avrupa pazarını dikkatle izliyoruz, olabilecek fırsatları takip ediyoruz. İhracatla ilgili hedefimizde miktar bazında artış sağlamak her yıl için devam edecek. Genel anlamda aslında perakende, EDT, ihracat ve PL olmak üzere 4 satış kanalının toplam hacmimiz içindeki oranlamadan memnunuz. Sadece ihracatın oransal payını biraz daha artırmak isteriz. Bizim hedefimiz 4 kanalında birbirine belli bir oranla dengeli şekilde devam etmesi ve hepsinin toplam miktarının her yıl artması.


Süt üretimindeki gelişmelerle ilgili düşüncelerinizi ve bu konuda geleceğe dair öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?
Türkiye’de süt ve süt ürünleri, esasında beslenme geleğenimizin ve kültürümüzün çok önemli bir parçası olmasına rağmen halen Avrupa ortalamasının oldukça gerisinde. Kesinlikle artış yaşanması gerekli… Yaşanacağını da düşünüyoruz. Ancak bu artış yaşanırsa şu anda iç pazarda yeterli olan süt miktarında sıkıntı yaşanacaktır. Üretimde verimliliğin artırılması gerekli… Bu konuda biz kendi üzerimize düşenleri yapıyoruz. Süt alımı yaptığımız çiftçilerimize eğitimler vererek daha bilinçli üretim yapmalarını sağlıyoruz. Genel anlamda devlet tarafından üretim teşviklerinin artırılması gerektiğini düşünüyorum.

2018 yılında sektörün durumuna dair beklentileriniz ne yönde?
Perakendecilikte kar marjlarının daraldığı, maliyetlerin artış gösterdiği bir dönemi yaşıyoruz. Bu durumun değişeceğini düşünmüyorum. Perakendeciler üzerinde oluşan bu maliyet baskısı doğal olarak üreticilere de yansıyor. Fakat dediğimiz gibi süt ve süt ürünleri, hacmini her geçen yıl artıran ve marketler için olmazsa olmaz bir kategori konumunda. Pazarda karlılık baskısının artması perakendecilerin de raflarındaki ürünleri daha doğru seçmelerini ve ürün yönetimine önem vermesini gerektirir hale getirdi. Teksüt, yeni dönemde ürün ambalaj kalitesi ve fiyat denklemi, lojistik ağı, çalışma prensipleriyle bu segmentteki her ürün grubunda perakendeci iş ortaklarını memnun edecek performansa sahip bir firma. Dolayısıyla sektörün şartları zorlaşmakla birlikte bu şartlar altında Teksüt için yeni fırsatların da olacağını, perakendecilerin henüz birlikte çalışmadıkları ama çalıştıklarında daha iyi performans alacakları firma ve markalara eskisinden daha açık olduklarını düşünmekteyiz. 2018’de doğru adımlar atarak büyümemizi sürdüreceğiz ve perakende zincirleriyle iş birliğimizi her geçen yıl yeni firmalar ve yeni şehirlerle artıracağız. Sektörümüzün tamamına başarılı ve kazançlı bir yıl diliyoruz. 

Ortakalan Özel Haber

20 Aralık 2017 Çarşamba
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"TEKSÜT" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler