Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
SHOW HİPERMARKETLERİ (İstanbul)

İOSB MAH., MARMARA SOSYAL TESIS SK., SOSYAL TESIS NO:10, TERAS KAT, İKITELLi
İstanbul (Avrupa)/Küçükçekmece

Telefon: (212) 424 46 90
Fax: 212 540 10 81

www.showhipermarket.com

info@showhipermarket.com

Show Hipermarket Genel Koordinatörü Bayram Taş

Haber Arşivime Ekle

Show Hipermarket Genel Koordinatörü Bayram Taş ile yeni E-ticaret yatırımı ve 2018 yılına dair diğer yeni projelerle hedefleri konuştuk

Geride kalan yılı Show Hipermarket açısından değerlendirir misiniz?
Bu sene Beylikdüzü ve Bağcılar’da olmak üzere iki yeni mağaza açtık, yeterince verim alamadığımızı ölçtüğümüz iki mağazayı da kapadık. Reel olarak mevcut mağazalarda enflasyonun üzerinde ciro artışı sağladık. Yeni açtığımız mağazaları da dahil edersek yüzde 35 oranında ciro artışı sağlanmış oldu.  Show Hipermarket açısından verimlilikle ilgili çalışmalarımızın karşılığını aldığımız bir yıl oldu.

Sektör açısından 2017’nin nasıl geçtiğini düşünüyorsunuz?
Sektörün şartları açısından değerlendirdiğimizde kolay bir yıl olmadığını ancak 2016 yılına göre daha iyi olduğunu söyleyebiliriz. Ekonomiyi etkileyen gelişmeler açısından nispeten daha stabil bir yıl oldu. Turizmde toparlanma oldu. Yerel perakende markaları açısından baktığımızda maliyetlerin yüksekliği ve karlılık baskısı halen sürüyor. İyi olan taraf yerel perakende markalarının artık özellikle verimsiz mağazalarda ısrarcı olmadığını görüyoruz. Kimse mağazam fazla görünsün derdinde değil. Belli bir süre verim alınamayan mağazalar imkan varsa başka lokasyona taşınıyor, imkan yoksa çok ısrar edilmeden kapatılıyor.  Firmalar ellerine kaynak geçtiklerinde bunu öncelikle lojistik ve altyapı çalışmalarında kullanmaya başladı. Eğitimi gereksiz maliyet olarak gören yerel perakendeci artık çok azdır. Herkes fırsat bulduğu her noktadan çalışanlarına eğitim vermeye gayret ediyor. Geçmişte bu şekilde doğru mantalitede yerel perakendeci sayısı toplam içinde azınlıktı. Şu anda ise tam tersi bir oran var, konuya doğru yaklaşım göstermeyen firma sayısı azaldı. 

Show Hipermarket’in 2018’de büyüme planlarından bahseder misiniz?
Bu sene üç yeni şube hedefimiz var. Bunlardan bir tanesi kesinleşti.  Bakırköy uzun süredir istediğimiz bir bölgeydi, orada mağazamızın anlaşmasını bitirdik, düzenlemeleri sürüyor bu yıl içinde onu açacağız. Görüşmelerimizin sürdüğü yerler var, onların içinden şartları bizim için en uygun olanlardan iki tanesini daha belirleyeceğiz. Ayrıca mevcut mağazalardan 2 şubeyi de yenileme düşüncemiz var.


Lojistikle ilgili bir yatırım isteğiniz olduğunu biliyoruz. Oradaki durum nedir?
Yaklaşık 6 bin metrekare kapalı alanlık yeni bir tesise geçme isteğimiz var. Ancak bizim şu andaki lojistik merkezimiz Basın-Ekspres Caddesi üzerinde ve İstanbul Avrupa Yakası’nda bir lojistik merkezi açısından olabilecek en merkezi konumda.  Bu konum bizim hem kentin batı bölgesine yani Beylikdüzü tarafına hem de iç bölgelerdeki tarihi semtlere sorun yaşamadan mağaza açmamızı sağlıyor. Bu avantajı kaybetmek istemiyoruz. Şu andaki merkezimize yakın lokasyonda bakıyoruz ancak Basın-Ekspres ve çevresinde uygun yer bulmak konut projeleri çok yoğun olduğu için zorlaştı. Aşırı aciliyeti yok, şu anda mevcut olan yapılanmamız mağaza sayımıza oranla gayet iyi seviyede ancak gelecekte ihtiyacımız olacağı için uygun fırsatı bulduğumuzda bu yatırımı yapacağız.

E-ticaret konusunda bir çalışma başlattığınızı daha önce konuşmuştuk. Bu konudaki süreçle ilgili bilgi verir misiniz?
E-ticaret’e başlamakla ilgili teknik altyapı çalışmalarımız son aşamaya geldi.  Web sitemizin Android ve IOS platformlarında mobil uygulamalarını yayına verdik. Teknik altyapı çalışmalarıyla birlikte bu işin organizasyon kısmıyla ilgili de eğitimler ve yapılanma sürdürülüyor. 2018 yılı içinde E-ticareti öncelikle iki pilot mağazamızda başlatacağız. Sonrasında da tüketici profili uygun olan diğer mağazalarımızda da devam ettireceğiz. E-ticaret’in yanı sıra müşteriyle birebir iletişim kurmamızı da sağlayacak bir proje üzerinde daha çalışıyoruz. İki pilot mağazamızda denemelerine başladık.

Nasıl bir proje, ayrıntılarını öğrenebilir miyiz?
Sürekli alışveriş yapan müşterilerimiz, mağazalardaki kiosklar üzerinden kendilerini tanımlayıp çok özel avantajlar sağlayacak. İki mağazamızdaki deneme uygulamaları son derece başarılı oldu. Müşteri sadakati sağlamak bilindiği gibi son derece zor… Bu yönde bize katkı sağlayacak bir uygulama olacak.

Sadakat kartı da olacak mı bu projenin içinde?
Plastik kartın zamanının geçmeye başladığını düşünüyorum. Ayrıca bizim sağlayacağımız avantajlar ve öneriler her müşterinin alışveriş alışkanlıklarına göre kişisel ve özel olacak. Bunu kart üzerinde veya fiş üzerinde göstererek yaptığınızda yeterli verimi alamıyorsunuz. Kasalardaki yoğunluk buna engel oluyor, müşteri kasa noktasına geldiğinde artık kafasında zaten alışverişi bitirmiş oluyor. Mağazaya ilk girdiğinde kiosk üzerinde kendi ismiyle tanımlı avantaj ve önerileri görmesinin daha etkili olacağına inanıyorum. Amacımız zaten farklılık yaratmak, klasik bir kart-puan uygulamasında bu farklılığı yaratmak zor.

2018 yılına dair ayrıca bahsetmek istediğiniz yatırım ve yenilik planları var mı?
Bu seneye başlarken cirolarımızı artırmak için Satışı Müdürü pozisyonuna Yusuf Taşkesen’i getirdik. Önceki senelerde de bildiğiniz gibi özellikle satın alma tarafında ekibimizi kuvvetlendirmiştik. Tecrübeli profesyonellerle ekibimizi güçlendirmeye devam edeceğiz.

Eğitim konusunda da yıla hızlı başladık. Mağaza müdür ve müdür yardımcılarına eğitim programı başlattık. Bu sene eğitim çalışmalarımızı tüm personeli kapsayacak şekilde sürdüreceğiz. Kendi eğitim çalışmalarımızın yanı sıra PERDER’in bu konudaki eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerine de aktif katılım gösteriyoruz.

Ayrıca doğru raf dizilimiyle ilgili bize özel bir planogram çalışması başlattık. Bu konuda yetkin bir firmayla anlaştık. Çalışmalar ve incelemeler sürüyor. Yılın ilk yarısı içinde onu da bitirip uygulamaya başlayacağız.

Geçen sene bütün mağazalarımızı enerji tasarruflu LED aydınlatma sistemlerine geçirmiştik. Bu sene arka ofis, lojistik, depo alanlarımızın tamamında aydınlatmaları enerji tasarruflu sistemlere geçireceğiz.

Perakendedeki yoğunluğun yanı sıra ailenin inşaat alanında da önemli yatırımları devam ediyor. Bu konuda bilgi verir misiniz?
Luxera Meydan ve Luxera Yenibosna’yı toplam 350 milyon TL’lik yatırımla hayata geçirdik. Konut satışlarındaki genel daralmaya rağmen bizim projelerimiz gerek lokasyon gerek fiyat avantajlarıyla iyi satış grafikleri yakaladı. Yakında Güneşli’deki yeni projenin de satışlarına başlanacak. Güneşli’deki projenin de başarılı bir satış grafiği yakalayacağını düşünüyoruz.

Sebze meyvedeki yeni yasal düzenlemeleri nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bu sene uygulanmasını zor görüyorum. Genel anlamda bu haliyle uygulanmasını da doğru bulmuyorum. Sebze meyvenin pakete girmesi toplam üretim hacmini düşürür ve toplam fire oranını daha da artırır. Özellikle organize perakende tarafında hjiyen konusunda da vergi konusunda da bir problem yok. Asıl çözülmesi gereken tarladaki süreç ve tarladan perakendeciye gelene kadar olan süreç. Tarla ve hallerde verimlilik, standart ve hijyenin sağlanması ayrıca semt pazarlarına, sokak tezgahlarına dağılan ürünlerdeki kayıt dışılığın önlenmesiyle ilgili çalışmalar yapılmalı. Bu konuyla ilgili öncelikli birçok sorun dururken zaten kapalı alanda rafta duran ürünü pakete sokmak gerçekçi bir yaklaşım değil.

İthal et ve genel olarak et konusundaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Hayvancılık ve tarım bir arada stratejik olarak ele alınmadığı ve ikisinde de ölçekli üretim sağlanmadığı sürece bu sorun artarak devam edecektir. Bu konu artık sadece teşvik verilerek çözülebilecek noktayı aştı. Bununla bakanlığın özel olarak ilgilenmesi ve farklı ele alması gerekiyor. Hayvancılıkta üreticilerin bir araya getirilmesi ve teknolojinin daha doğru kullanıldığı, verimli ve ölçekli üretim modeline geçiş gerekli. Tarımda toprakların bölünmemesiyle ilgili çıkarılan yasal düzenlemelerin uygulanışının çok daha sıkı denetlenmesi gerekli… Hayvancılık ve tarım birbirine bağlı, ikisinin bir arada ele alınması şart.  İthal et geçici bir çözüm. İthal etin satış sürecinde yaşananları da tabi ki doğru bulmadık. Bakanlığımızın hem bu tip kararları alırken daha dikkatli olmasını hem de üretimle ilgili daha kalıcı çözümler getirmesini temenni ediyoruz.

PERDER’in çalışmaları nasıl gidiyor sizce?
Bence TPF ve PERDER’ler elinden geleni yapıyor sektöre katkı sağlamak adına. Sonuçta bunlar sivil toplum kuruluşları, ticari yapılar değil. Sivil toplum kuruluşlarının görevi yasal düzenlemelerde yol gösterici olmak ve üyelerini bilgilendirmek, sektörün çalışan kalitesini artırmak için faaliyetlerde bulunmak ve sektör temsilcilerinin sorunlarını birlikte tartışıp çözüm önerilerini paylaşabileceği ortamlar yaratmak. Bunları zaten PERDER’ler kurulduğundan beri yapıyor. Kendini geliştirmek adına doğru adımları atmayan firmaları PERDER’in kurtaracak hali yok. PERDER sadece yol gösterici olabilir.

Sektörün geleceğine dair öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?
Son yıllarda yerel perakendeciler açısından belirleyici faktör discountların hızlı büyümesi oldu. Geçmişte hipermarket ağırlıklı faaliyet gösteren ulusal veya uluslararası  şirketlerin rekabetinin yerelleri etkilemesi bekleniyordu. Ancak hem hipermarket formatının kan kaybetmesi hem de beklendiği gibi uluslararası yeni oyuncuların gelmemesi hatta mevcutların tutunamayıp gitmesiyle o taraftan yerelleri etkileyecek derecede bir gelişme yaşanmadı.  Daha küçük metrekarelerde, semt marketçiliğinde ise taze ürün kalitesinde yereller ile baş edemiyorlar, raftaki üründe de eğer discount değilsen bariz bir fark zaten kimse yaratamıyor.

Discountlarda ise fiziksel büyümenin sonuna doğru yaklaşıldığını düşünüyorum. Yereller, discountların fiziksel büyümesinden şikayet ediyor ancak discountların mağaza açma yarışında tıkanıp konsantrasyonlarını tamamen fiyat ve ürün rekabetine vermelerinin daha tehlikeli bir dönemin başlangıcı olacağını düşünüyorum. O tehlikeli döneme hazırlanmak için de az bir süremiz kaldı. Hepimiz bu kalan süre içinde mümkün olduğunca farklılaşmalıyız ve kendimizi ayrı bir noktada sağlam şekilde konumlandırmalıyız. Gelecekte sadece fiyat üzerinden rekabet etmek tamamen imkansız hale gelecektir.


Ortakalan Özel Haber

05 Şubat 2018 Pazartesi
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"SHOW HİPERMARKETLERİ (İstanbul)" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler