Firma Bilgileri
ORACLE

UNIQ İSTANBUL, HUZUR MAHALLESİ, MASLAK-AYAZAĞA CADDESİ NO:4/B KAT:2 NO:302
İstanbul (Avrupa)/Sarıyer

Telefon: (212) 329 67 00
Fax: (212) 329 67 01

www.oracle.com.tr

erp-infotr@oracle.com

Oracle, bulut uygulamalarını geliştiriyor

Yapay zeka, bulut uygulamalarını daha akıllı hale getiriyor


Oracle finans, insan kaynakları, tedarik zinciri, üretim, ticaret, müşteri hizmetleri, pazarlama ve satış profesyonelleri için yeni yapay zeka tabanlı uygulamalarını duyurdu. Yeni Oracle Uyarlanabilir Akıllı Uygulamaları, sektörün en güçlü yapay zeka tabanlı modern iş uygulamalarını sunmak için var olan Oracle Bulut Uygulamaları bünyesinde geliştirilmiştir.

“Bu yeni Uyarlanabilir Akıllı Uygulamalar sayesinde kuruluşlardaki iş kullanıcıları, yapay zeka alanındaki en son yeniliklerden hızlıca ve kolayca faydalanabilecekler” diyor Oracle’da uygulama yazılımlarının geliştirilmesinden sorumlu başkan yardımcısı Steve Miranda. “Bunu mümkün kılabilmek için de daha fazla entegrasyona yönelik ihtiyacı ortadan kaldırdık ve yapay zeka özelliklerini Oracle Bulut Uygulamalarına gömdük. Yeni yapay zeka özellikleri, sektörün en güçlü yapay zeka tabanlı modern iş uygulamalarını sunabilmek için birinci ve üçüncü şahıs verilerini gelişmiş makine öğrenimi ve ayrıntılı karar destek bilimi ile birleştirmektedir.”

Yeni Oracle Uyarlanabilir Akıllı Uygulamaları, son kullanıcılara akıllı ve doğru zamanlı bilgiler sağlayarak Oracle Kurumsal Kaynak Planlama Bulutu, Oracle İnsan Kaynakları Yönetimi Bulutu, Oracle Tedarik Zinciri Yönetimi Bulutu ve Oracle Müşteri Deneyimi Bulutu’nda hemen etkili olabilmektedir. Bu özellikler sayesinde karar verme süreci kuruluştaki iş profesyonelleri için hem daha basitleşmekte hem de daha verimli bir hal almaktadır.

Finans ve Satınalma Profesyonelleri: Yapay zeka ile desteklenen yeni özellikler finansal süreçlerin ve teknoloji gereksinimlerinin basitleştirilmesine, maliyetlerin azaltılmasına, işlemlerin modern bir hale getirilmesine ve işbirliğinin arttırılmasına yardımcı olmaktadır. Geçmiş trendleri ve iş riskiyle ilgili verileri analiz etmek suretiyle finans ve satınalma profesyonelleri, önerilen iskonto oranlarını faturalara yansıtabilmekte, nakit akışını optimize edebilmekte ve alıcılar ile satıcılar arasında en uygun dengeyi sağlayabilmektedir. Tedarikçi profillerini zenginleştirebilirken ödeme şartlarını da gerçek zamanlı olarak en uygun halde sunabilmektedirler. Yapay zekanın kullanılması kendilerine ayrıca en iyi tedarikçi şartları ve iskontolarını kullanarak işletme sermayesini optimize edebilme ve tedarikçilerle daha iyi bir etkileşime geçebilmelerini sağlayacak güvenilir ilişkiler kurabilme imkanı da vermektedir.

İnsan Kaynakları Profesyonelleri: Yapay zeka ile desteklenen yeni özellikler yetenek yönetiminin iyileştirilmesine yardımcı olmakta, işgücü hakkında eksiksiz bilgiler sunmakta ve operasyonel verimliliği arttırmaktadır. Özgeçmişlere ve iş ilanlarına doğal dil araması ve ayrıntılı öğrenim teknolojilerinin uygulanması sayesinde İK profesyoneleri en iyi adayları bulabilmekte ve kaynak olarak kullanabilmektedir. İK profesyonelleri ayrıca önceki işe alma çalışmalarından ve satış başarısı ya da performans notları gibi o anki iş göstergelerinden elde edilen bilgileri de kullanarak başarı veya kalıcılık olasılığını da belirleyebilmektedirler.

Tedarik Zinciri Profesyonelleri: Yapay zeka destekli yeni özellikler sayesinde kuruluşlar, tedarik zinciri sistemlerini dinamik, verimli, akıllı ve kendi kendini yönetebilen bir hale getirecek şekilde yeniden tasarlayabilmektedirler. Oracle’ın Tedarik Zinciri IoT uygulamalarındaki özellikler, tedarik zinciri profesyonellerinin bağlanan ekipmanlar gibi büyük veri kaynaklarından bilgileri alıp yönetmelerine ve bu bilgilerden faydalanmalarına olanak sağlamaktadır. Bu uygulamalar, cihaz verilerindeki kilit sinyalleri tespit edip analiz etmek ve ardından kendi bünyelerindeki iş fonksiyonları ve bağlantılı süreçler vasıtasıyla bu bilgiler doğrultusunda hareket etmek için sezgisel analitik ve makine öğrenimi tekniklerini kullanmaktadır. Bu işlemler ister bir makine arızasının gerçekleşmeden önce tespit edilmesi ve önlenmesi, ister planlama verilerinin segmentlere ayrılmasına yönelik en uygun yöntemlerin otomatik olarak keşfedilmesi isterse de planlama altyapılarının otomatik olarak ayarlanması olsun, yapay zeka destekli özellikler, tedarik zinciri profesyonellerinin tedarik zincirini yönetme şeklini tamamen dönüştürebilmektedir.

Üretim Profesyonelleri: Yapay zeka destekli yeni özellikler sayesinde kuruluşlar, kesikli üretim ve proses üretimi operasyonlarının yönetimini geliştirerek üretim hedeflerine erişebilmektedir. Yeni özellikler, vaka tespitinin, kök neden analizinin ve akıllı çözümlerin bağlantılı bir fabrikada dakikalar içinde nasıl gerçekleştirildiğini göstererek fabrika ve atölyedeki geliştirme çalışmalarını yönlendirebilmektedir.

Ticaret Profesyonelleri: Yapay zeka destekli yeni özellikler sayesinde ticaret profesyonelleri, ticaret, pazarlama ve sohbet robotu özelliklerini harmanlayan birden çok tesis ve kanalda faaliyet göstererek verimliliği ve iş sonuçlarını iyileştirebilmektedir. Doğal dil ve ayrıntılı öğrenim özellikleri ise arama tavsiyelerini kişiselleştiren ve sorunsuz bir arama için de arama sonuçlarını gerçek zamanlı tekliflerle harmanlayabilen dinamik etiketler ve kategori sayfaları gibi benzersiz özellikle sunmaktadır. Ayrıca makine öğrenimi özellikleri de en iyi ürün, promosyon ve içerik önerilerinin iletilmesini sağlamaktadır.

Müşteri Hizmetleri Profesyonelleri: Yapay zeka destekli yeni özellikler, müşteri hizmetleri profesyonellerine süreçleri basitleştirme ve tüketici verilerini ve ilgili haber uyarılarını kullanarak müşteri deneyimini zenginleştirme konusunda destek vermektedir. Sık sorulan sorularla ilgili süreçleri en uygun hale getirmesine ek olarak yapay zeka destekli yeni özellikler, ayrıntılı öğrenim teknolojilerinden faydalanarak binlerce potansiyel soru ve bunlarla ilişkili cevaplarda talep ile çözüm arasındaki sürenin kısaltılmasına da yardımcı olmaktadır. Bu da önceki öğrenimleri esas alan otomatik yanıtları vererek hizmet taleplerini işleme koyan müşteri hizmetleri temsilcileri için süreçleri basitleştirmektedir.

Pazarlama Profesyonelleri: Yapay zeka destekli yeni özellikler, pazarlamacılara hedef kitlelerini daha iyi anlamaları ve tüketici ve iş verilerini kullanarak tekliflerini en uygun hale getirmeleri için ihtiyaç duydukları bilgileri vermektedir. Bireysel, grup ve program yanıt oranlarını görebilmek için farklı pazarlama kampanyalarını inceleyen yeni özellikler sayesinde pazarlamacılar, hedef kitlelerinin içerik ile nasıl bir etkileşime girdiğini belirleyebilmekte ve gelecekteki iletişim için en uygun yolu seçebilmektedir. Pazarlamacılar bu sayede kampanyaları en uygun şekilde yürütebilmekte ve sonuç alabilmektedir. 

Satış Profesyonelleri: Yapay zeka destekli yeni özellikler, satış profesyonellerine satış görüşmelerini başarıyla sonlandırabilmeleri ve satış tekliflerini de en uygun şekilde sunabilmeleri için doğru önerilerde bulunabilmek amacıyla iş verilerini kullanır. Bu yeni özellikler ayrıca kilit öneme sahip bilgileri ortaya çıkartabilmek ve önceliklendirebilmek amacıyla canlı haber ve etkinlik kaynaklarından verileri alarak satış profesyonellerine akıllı önerilerde de bulunabilmektedir. Bu güçlü bilgiler sayesinde satış ekipleri her zaman müşterileri hakkında en güncel bilgilere sahip olmakta ve böylece müşterileriyle iletişime geçmeden önce her zaman hazır olabilmektedir.

Uyarlanabilir Akıllı Uygulamalar, küresel çapta 5 milyardan fazla tüketici ve faaliyet bilgisini içeren ve her ay 7,5 triltondan fazla veri noktasını toplayan, dünyadaki en büyük üçüncü şahıs veri pazar yeri olan Oracle Veri Bulutu’ndan aldığı bilgilerle desteklenmektedir. Oracle’ın web ölçeğindeki verilerine ve kuruluşun kendi verilerine gelişmiş veri bilimi ve makine öğrenimi teknolojilerini uygulamak suretiyle Uyarlanabilir Akıllı Uygulamalar, hem tarihsel hem de dinamik müşteri verilerini esas alarak gerçek zamanlı tepki verebilmekte, işlemleri öğrenebilmekte ve adapte olabilmektedir.

“Yapay zekaya ve yapay zekanın etkinleştirildiği uygulamalara yönelik pazar fırsatı önemli bir düzeyde," diyor IDC’de Kavramsal/Yapay Zeka Sistemleri Araştırma Müdürü David Schubmehl. “Kuruluşlar, müşterilerine daha akıllı yazılım çözümleri sunmak amacıyla uygulama portföylerine sezgisel ve yerleşik özellikleri gömme konusunda bir yarış içinde olduklarından bunun hem kurumsal hem de ticari gelişim alanında hızla genişlemesini bekliyoruz. Bu çözümlerin başarısı ağırlıkla nihai öneriyi, eylemi veya çıktıyı belirleyen, özümsenen verilerin kalitesi ve miktarına bağlıdır. Makine öğrenimini destekleyecek birinci ve üçüncü şahıs verilerinde güçlü bir temele sahip olan tedarikçilerinse müşterileri için hedefe yönelik güçlü yapay zeka çözümleri sunarak pazarda önemli bir avantaj elde edecekleri çok açık.”
12 Ekim 2017 Perşembe
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"ORACLE" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler