Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
MOPAŞ (İstanbul)

RAMAZANOĞLU MAH. BEYAZIT SOK. NO:51 KURTKÖY
İstanbul (Anadolu)/Pendik

Telefon: (216) 595 40 40
Fax: (216) 595 40 45

www.mopashipermarket.com

mopas@mopashipermarket.com

Mopaş Genel Müdürü Reşat Narman

Haber Arşivime Ekle

Dijital dönüşüm stratejisini ve teknolojik altyapı değişikliğini uygulamaya koyan Mopaş, geçtiğimiz günlerde e-ticaret projesinin lansmanını gerçekleştirdi. Genel Müdür Reşat Narman, “E-ticaret kulvarında da yeni bir başarı hikâyesi oluşturmak amacındayız” dedi

Geçtiğimiz günlerde yeni satış platformu mopas.com.tr'nin lansmanını gerçekleştirdiniz. Bize "Gelenekselden Dijitale" temanızdan bahseder misiniz? Ne kadarlık bir yatırım yapıldı? E-ticaret kanalındaki hedefiniz ve gelecek planınız nedir?
Mopaş’ın 22 yıllık ticari serüveninde en önemli olgusu piyasa dinamiklerini takip ederek müşteri beklentilerini karşılamak adına sürekli yeni atılım yapmasıdır. Bu bağlamda bizi bulunduğumuz noktaya taşıyan en önemli olgulardan biri de teknolojiyi takip ederek güncel teknolojik alt yapı ile emekten çok sistem yönetimi ile daha yürütülebilir iş süreçleri oluşturmak. Bu anlamda yeni başlayacağımız e-ticaret satış kanalımız da bizim için yeni bir basamak ve çıkış noktası. Biz e-ticaret ile ilgili 1 yıldır yürüttüğümüz çalışmalarda sürekli maddi ve manevi yatırım yaparak sistemsel alt yapısı ile hazırladığımız e-ticaret portalımızı bugünden itibaren bütün müşterilerimizin hizmetine sunmaktan memnuniyet duyuyoruz. Yeni e-ticaret kanalı dünyada olduğu gibi Türkiye de her geçen gün yükselen trend. Biz bu trendi kaçırmadan, gelecek dönemde de pazarda farklı kanallarda hareket eden bir kurum olma düşüncesindeyiz. Yeni bir pazarlama modelimiz olan e-ticaret satış kanalımızı Türkiye’nin lider teknoloji firmaları ile birlikte hayata geçirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Başta da belirttiğim gibi online satış bizim için yeni bir sıçrama alanı. Yeni bir kulvar olarak önümüzde duruyor. Yaptığımız bütün çalışmalarda ekibimizin yoğun bir çalışma sonucu tamamlamış olduğumuz e-ticaret kulvarında da yeni bir başarı hikâyesi oluşturmak amacındayız.

 

Hâlihazırda 105 mağazayla hizmet veriyorsunuz. Farklı bir bölge ya da ilde yapılanma planlıyor musunuz?
Mopaş olarak ticari hayatımızda verdiğimiz önemli kararlarımızdan biri, nicelik değil nitelik düşüncesini öne alarak, Bursa ve Adapazarı’ndaki bölgelerinden çekilmemiz oldu. 2016 yılında Bursa’daki, 2017 yılında da Adapazarı’ndaki toplam 23 mağazamızı o bölgedeki yerel oyunculara devrettik ve ana lokasyonumuz olan İstanbul bölgesinde daha verimli, daha düzenli çalışma prensibini uyguladık. Bu 23 mağazamızın gelir kaybını aynı yıl içerisinde Emin Market Zincirleri’nin 16 mağazasını bünyemize katarak, aynı yıl içinde daha verimli şekli ile gidermiş olduk. Bundan sonra da Mopaş olarak amacımız, bulunduğumuz bölgelerde yine düzgün lokasyonlarda sürekli mağaza açmak. Yalnız sayısal olarak belirlenmiş bir çabamız olmayacak. Lokasyon ve verimlilik olarak uygun gördüğümüz alanlarda mağaza yatırımlarımız devam edecek.

2018'in ilk çeyreğini nasıl geçirdiniz? Yılsonu hedefiniz nedir?
Türkiye’nin dinamik yapısına, perakendecinin geleceğine ve ekibimize olan inancımızla sürekli büyüme adına yatırımlar yapıyoruz. Son 5 haftada 5 mağaza açarak, piyasanın durağan seyrettiği bir dönemde bizim sürekli ticaretimizi büyütmemiz, bunun bir göstergesi. E-ticaret kanalımız da biz ve gelecek yatırımlarımız için çok önemli bir basamak. E-ticaret satış kanalı Mopaş’ın gelecekte de sektöründe öncü markalardan biri durumunda olmasını sağlayacak.

İyi tarım uygulamaları çalışmalarınız ne durumda?
2013 yılında kurmuş olduğumuz seramızda jeotermal sistem kullanarak topraklı ve topraksız tarım ile tam otomasyonlu sebze üretimi yaparak müşterilerimize taze ve günlük ürün sunmak için çalışıyoruz. Ayrıca iyi tarım uygulaması sertifikamızı güncel tutarak üretim yapmaya devam ediyoruz.

Çalışan kalitesi ve kalıcılığıyla ilgili ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Geçmişten aldığımız ticari kültür ile hem iş ortaklarımıza hem çalışanlarımıza hem de müşterilerimize hak ettiği değeri vererek ticari faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Ticaret yaptığımız her ortamda paydaşlarımızla birlikte daima aile ilişkileri düzeyinde hareket ederek herkes ile sıcak, samimi ve dürüst bir temelde ilişkilerimizi yürütüyoruz. Bugüne kadar yaptığımız çalışmalarla bugün geldiğimiz nokta itibarıyla edindiğimiz misyon ve taşıdığımız sorumluluğun bilinci ile hareket ediyoruz.

Perakende sektörünün hâlihazırdaki durumu ve gelişimiyle ilgili neler söylersiniz?
Türkiye perakende sektörüne baktığımızda bütün firmalar haksız rekabetten nasibini alıyor. Kaynaklarımızı yeterince verimli kullanmadığımızdan, sürdürebilirlik konusu ülkemizin en büyük sorunu… Ticari rekabetin dışında yan yana açılan her yeni mağaza, bölgedeki diğer rakiplerden pay alıyor. Bu da ticari kazanç olarak her gün gelirlerin azalması, maliyetlerin artması anlamına geliyor. Her ne kadar perakende yasası çıkmış olsa da bu konuda hiçbir çalışma ve düzenleme yürütülmemesi tüm yatırımcıların aleyhine. Geçmiş yıllara göre her ne kadar düzelmiş olsa da yine de pazarda yer edinme, ciro edinme adına haksız rekabetin olduğu bir ortamda ticaret yürütüyoruz. Burada özellikle önemli bir tespitte bulunmak istiyorum. Perakende sektörü sürekli yeni bir evrilmeye doğru gidiyor. Malum, 30 yıl önce bakkalın perakendedeki pazarı yüzde 50 civarlarındaydı. Sonra hipermarket yoğunluğu, sonra ise bin metrekareden küçük süpermarket yoğunluğu yaşandı. Son dönemde de discount’ların pazarda önemli pay edinme çabalarını görüyoruz. Yeni gelişen kulvar olarak gördüğümüz e-ticaret satışına başlamamız da bu evrilmenin bir sonucu. Dolayısıyla biz titizlikle seçiyor, kapınıza getiriyoruz. “Her gün daha taze” sloganı ile müşterilerimize sürekli kullanacakları ürünleri daha titiz, daha taze ve daha ulaşılabilir şekilde sunma amacındayız.

Özlem ELGÜN HARPUTLUOĞLU

12 Haziran 2018 Salı
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"MOPAŞ (İstanbul)" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler