Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
MERAY KURUYEMİŞ

4.ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ 83414 CAD. NO: 11 BAŞPINAR
Gaziantep/Şehitkamil

Telefon: (342) 357 06 90

www.meray.eu/

info@meray.eu

Meray Pazarlama Direktörü Funda Önçağ

Haber Arşivime Ekle

Gaziantep'te doğan ve bugün Avrupa etnik gıda pazarının lider kuruyemiş markası olan Meray'ın başarı yolculuğunu ve hedeflerini Pazarlama Direktörü Funda Önçağ ile konuştuk

Meray Kuruyemiş’in ürün portföyü, üretim kapasitesi ve üretim kalite standartlarıyla ilgili bilgi verir misiniz?
1978 yılında Gaziantep’te ticaretimize başladık. Bugün Türkiye’nin en önemli ihracatçılarından biri haline geldik. İkinci fabrikamızı da 1999 yılında Hamburg’da faaliyete geçirdik. Portföyümüzde bulunan tüm ürünlerimizi İFS Gıda Üretim Sertifikası ile modern tesislerimizde üretiyoruz. Bizim için en temel öncelik ürünlerimizin kalitesi. Bunun için hammadde alımından paketlemeye kadar ürünlerin tüm prosesinde titizlikle çalışıyoruz. Bugün toplam 100 ton günlük kapasiteyle üretim yapıyoruz. Yakın gelecekte hem Gaziantep’teki fabrikamızın hem de Hamburg’daki fabrikamızın kapasitelerini artırıyoruz. Bunun için yatırımlarımızı planladık, projelerimizi başlattık. Ürün portföyümüzde farklı toplumların farklı lezzet taleplerine cevap verebilen kuruyemiş çeşitleri, kurutulmuş meyve ve tahıllı gevreklerden oluşan yaklaşık 300 çeşit ürün bulunuyor. Ar-Ge takımımızın yeni ürünü olan Meray Müsli Ekim 2018’de piyasaya sunulmuş, alkolsüz üretim prosesiyle diğer müsli ürünlerinden farklı üretilen helal sınıfında bir ürün. Piyasaya daha yeni girmesine rağmen ilgiyle karşılanmış olmasından son derece memnunuz. Şu an 3 farklı marka ile ticaretimizi sürdürüyoruz. Meray işimizin lokomotifi. Kalitesi ve ürün çeşitliliğiyle etnik pazarın açık ara hâkimi.  Kerem daha çok hesaplı fiyat stratejisi ile pazarlamasını yürüttüğümüz, uygun fiyatına karşın yüksek ürün kalitesi ile tüketicisini kendine bağlayan savaşçı askerimiz. Bir de global pazar için çalıştığımız NRJ markamız var. Premium sınıfında olan bu markamız doğru satış kanallarında global olma stratejimizi destekleyecek Avrupai yanımızın temsilcisi.

Meray Kuruyemiş’in kendi alanında Avrupa’da penetrasyon açısından pazardaki yeri ve bu etkinliği sağlamak adına oluşturulan organizasyonla ilgili bilgi verir misiniz?
Hamburg’daki Fresh Nuts üretim ve satış pazarlama şirketimiz 1999 yılında faaliyete geçti.  Şirketin Hamburg’da olması itibarıyla önce Almanya şehirlerinde penetre olmaya başladık. Hemen devamında da Fransa, İsveç, İsviçre, Hollanda, Avusturya, İngiltere, Belçika gibi birçok Avrupa ülkesinde kuvvetli bayi ağını oluşturduk. Bugün 50’ye yakın güçlü ve çalışkan bayimiz aracılığıyla Avrupa’nın etnik tüketicilerinin alışveriş yaptığı neredeyse tüm satış noktalarında penetrasyonunu sağladığımızı söyleyebiliriz. Bir diğer yandan Avrupa’da güçlü ve bilinen bir Türk markası haline gelebilmek bizim en önemli hedefimiz. Bunun için de Hamburg genel merkezimizde ulusal ve global marketlerle işimizi yöneten ve geliştiren bir satış ekibimiz var. Şu an etnik pazarda sektörümüzde market lideriyiz. Umuyoruz yakın gelecekte profesyonel ekiplerimiz sayesinde Avrupa ülkelerinin ulusal pazarlarında da ürünlerimizin kalitesiyle markamızın bilinirliğini sağlayacağız.

Avrupa’daki kuruyemiş tüketim alışkanlıkları ve bu pazarın geleceğine dair öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?
Faaliyet sektörümüz olan kuruyemiş, kuru meyve ve yeni ürünümüz müsli çeşitlerimiz, sağlıklı atıştırmalık kategorisi ürünleri. Son 10 yıldaki gıda sektörü trendlerinde bu kategori her yıl daha da hızlı büyüyor. Artık tüm iletişim kanallarında sporun ve sağlıklı yaşamın önemine yer veriliyor.  Süregelen inovatif Ar-Ge çalışmalarıyla çok daha zenginleşecek ürün yelpazesiyle biz önümüzdeki yıllarda büyüme hızının daha da artacağına inanıyoruz. Bizim de üzerinde çalıştığımız ve yakın zamanda piyasaya hazırladığımız yeni sağlıklı atıştırmalık ürünlerimiz olacak.

Yeni ürününüz alkolsüz müsli ile ilgili bilgi alabilir miyiz?
Meray Müsli ile beraber alkolsüz müsli diye bir sınıf oluştu. Şu an Avrupa’da bir ilk olabilir. Üretim prosesinde yıkama işleminde biz alkol kullanmadan farklı bir ileri teknikle prosesimizi uyguluyoruz.  Müslinin içeriğinde yüksek kalite tahıllar, kuruyemişler, kurutulmuş gerçek meyve tanelerini harmanlıyoruz. Ayrıca kullanım kolaylığını sağlayan ‘zipli’ olarak adlandırılan açılıp kapanabilme özelliğinde olan ambalajında tüketicilerimize sunduk. Şimdilik 4 farklı lezzette raflardayız. Talebe göre çeşitliliğimizi de artırabiliriz.

Önümüzdeki döneme dair yeni ürün, tesis vb. yatırım hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Söylediğimiz gibi pazarın dinamiklerine cevap veren Ar-Ge faaliyetlerimiz devam ediyor. 2019’da yeni bir ürün çeşidi daha markamızla sektöre girecek. Yatırımlarını planlayıp projelendirdiğimiz kapasite artırma çalışmalarımızın ana sebebi de hızla büyüyor olmamız. Avrupa’nın dışında da bayilerimiz aracılığıyla dağıtımlarımız var. Avrupa dışı pazarımızı da büyütecek profesyonel ekibimiz mevcut. Bayilikler vermeye devam ediyoruz.

Avrupa etnik gıda pazarının mevcut durumunu değerlendirir misiniz? Pazarın gelişimi adına yapılması gerekenleri nasıl görüyorsunuz?
Son yıllarda etnik pazara yeniden bir mülteci akını başladı. Bu da mevcut etnik pazarı oldukça hareketlendirdi. Rekabetin giderek arttığı etnik pazarda marketler de doğru ürün çeşitliliği, planogram, bulunurluk, sergileme, depolama ve promosyon alanlarında kendilerini daha da geliştirmek için çaba sarf etmeli.

Türk girişimcilerin kurduğu ve son derece önemli başarı sağlayan bir marka olarak Türk firmalarına Avrupa pazarında başarı için tavsiyelerinizi öğrenebilir miyiz?
Şirketler hedeflerini mutlaka uzun vadeli planlanmalı.  Ürünlerin istikrarlı kalitesi ve devamlılığı çok önemli… Tüketicisini dinlemeli, hayatın dinamiklerine uyum sağlamalı. Etik ticaretiyle hem satış kanallarında hem de tüketiciler üzerinde güven oluşturmalı. Pazarın beklentisini karşılayan sektörü geliştiren inovatif ürünler ticaretin de büyümesine ve canlı kalmasına katkı sağlamalı. Kurumsal yapıda disiplinli titiz çalışabilmek, vizyoner olmak, rekabetçi olmak, veriye dayalı çalışmak, çalışanların memnuniyetini önemsemek beraberinde başarıyı da getirecektir.

Meray Kuruyemiş’in uzun vadedeki hedefleriyle ilgili bilgi verir misiniz?
Biz tüm dünyada hem lokal hem global yani ‘glokal’ bir marka olmayı hedefliyoruz. Tüketicinin raflarda adıyla aradığı yenilikçi bir marka olarak anılmak istiyoruz. Tüm çalışanlarımızla bu hedefe kilitlenmiş profesyonel bir ekibiz.


31 Ekim 2018 Çarşamba
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"MERAY KURUYEMİŞ" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler