Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap

Marka Konferansı yaklaşıyor

Haber Arşivime Ekle

Marka 2018 konferansı, 12-13 Aralık'ta Hilton İstanbul Bomonti'de, 2 bine yakın iş liderinin katılımıyla gerçekleştirilecek

Yürekli'nin Yapı Kredi World ana sponsorluğunda düzenlediği Marka 2018 konferansı ile ilgili Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör, şunları söyledi: “Bu yıl içerik ve deneyimlerde zeka ve duygu ön planda olacak. Bu iki özelliğin kesişme alanlarının ustalıkla işlenmesi sayesinde katılımcıların yaratıcı, keskin düşünce üretme becerisi üst seviyede tetiklenecek.”

Marka Konferansı geride kalan 18 yılda 700 konuşmacının, 27 bin katılımcıya seslenmesini sağladı. Ve her dinleyicinin fikir dünyasında bir iz bıraktı. Bu yıl iki gün içerisinde 70'i aşkın konuşmacı, katılımcılara seslenecek. Marka Konferansı, konferans tarihine kadar her hafta yeni isimler açıklamaya devam ediyor. Bu yıl yine çıtayı yükseltme sözünün arkasında duracak: 2018, içerik açısından en güçlü yıllardan biri olacak.

19 yıldır moderatörlüğünü BJ Cunningham'ın yaptığı Marka Konferansı'nda yer alacak konuşmacıların bir kısmı şöyle:

Teknoloji Mucidinden Sosyal Medyadan Uzak Durma Manifestosu
Jaron Lanier

13 yaşındayken üniversitede derslere girmeye başlayan Jaron Lanier 2005 yılında dünyanın en önemli 100 entelektüeli arasında gösterildi. Yeteneği onu tarihin en önemli 300 mucidinden biri yaptı. Hayatta her alanda iz bırakan Lanier, “Sanal Gerçeklik”i keşfederek hayatımıza çıkmayacak bir iz bıraktı. Son olarak “Sosyal Medya Hesaplarınızı Hemen Silmeniz İçin 10 Sebep” kitabını yazdığında dünya çapında bu konunun tartışılması için öncü olup en güçlü seslerden biri haline geldi. Sosyal medyadan çıkmamızın insanlığın iyiliği için şart olduğunu söyleyen Lanier, yapacağı sunumla Türkiye'de iş dünyasının geleceğine şekil verecek. Lanier Marka 2018 sahnesinde bir de sürpriz yapacak. Yoko Ono, Philip Glass, Duncan Sheik gibi sanatçılarla da çalışan Lanier, müzikal yeteneğinden de örnekler gösterecek.

Adının Peşine Düşen Modacı
Roland Mouret

Tam anlamıyla bir moda eğitimi almayan Roland Mouret, iş hayatına Fransa'da bir kasabada babasının kasap dükkanında başladı. Hayallerinin peşinden giderek Paris'e ulaştı ve bu serüvenin içinde kullandığı kendine has teknikler sayesinde literatüre geçen bir modacı haline geldi. Ünlü modacı bugün geldiği noktaya kolay ulaşmadı. Roland Mouret markasını kurup zirveye taşıdı ancak finansal ortaklarıyla yolları ayrılınca markanın kullanım hakları elinden gitti. Ama o pes etmedi ve RM adıyla yoluna devam etti. Nihayetinde Roland Mouret adını geri kazandı. Mouret ilham verici kişisel başarı ve inanç hikayesini anlatacak.

Katılımcı İş Başında: İçimizdeki Dedektifi Keşfetmek
Ahmet Ümit

Türkiye'nin en çok ilgi gören, en sevilen, polisiye konusunda ilk akla gelen yazarlardan biri olan Ahmet Ümit, Marka Konferansı için özel olarak kaleme aldığı öyküsüyle sahnede olacak. Katılımcılara söyleyeceği tek sözü öyküsünden ibaret değil tabii. İlk gün bu öykünün başlangıcını sahne röportajıyla anlatacak, sonra bu polisiye sırrı çözmek tüm katılımcıların görevi olacak. Komiser Nevzat karakteri, MarkaAPP üzerinden katılımcılarla iletişime geçecek ve ikinci günün öğleden sonrasında Ahmet Ümit sahneye çıkacak ve kazananlar açıklanacak. Bu özel içerik interaktif sanat ve storytelling içermesinin yanısıra, iş yaşantısıyla çok fazla ortak nokta içeriyor: Bir sürü bilinmez, o bilinmezlerle ilgili birçok ipucu, analitik düşünme becerisi, detayları yorumlayabilmek ve sonuca ulaşabilmek. Ahmet Ümit, Marka 2018'de, polisiyedeki ustalığını izleyicilere benzersiz derslerle sunacak.

Etik Hacker'dan Paranoyak Bir Seans: Siber Tehlikeden Korunma Yolları
Jamie Woodruff

25 yaşında ve alanının en önemli otoritesi. Bulduğu açıklarla hayatını kurtardığı sitelerden birkaçı, Facebook, Google, Twitter ve Youtube. Jamie Woodruff, 'etik hackerlık' olarak tanımlanan işi sayesinde avcıdan bekçiye dönüştü ve siber saldırganların internette nasıl iletişim kurduklarını modelledi. Woodruff, siber güvenlik ve hack konusunda yapacağı sunumda teknolojiye karşı kırılganlığımızı ve siber güvenlik alanındaki tehlikeleri, korunma yöntemlerinin önemini anlatacak. Woodruff, bizzat örneklerle yaşantımızdaki siber tehlikelerin altını çizecek ve sunumuyla izleyicilerin gündelik hayata bakışını değiştirecek. 

Modada Sürdürülebilirlik ve Kalıcılık
Alice Temperley-Dylan Jones

Kadınlar için tasarladığı parti fraklarıyla dikkat çeken ve şimdi kırmızı halı davetleri için vazgeçilmez kıyafetler yaratan İngiliz moda tasarımcısı Alice Temperley, sürdürülebilirlik ve kalıcılık gibi değerleri moda dünyasına nasıl aşıladığını anlatacak. Temperley London markasının yaratıcısı Alice Temperley'i bu konuda konuşturacak kişiyse, GQ UK'in efsanevi yayın yönetmeni Dylan Jones olacak.

Lüksün Kalıplarını Kıran Modacı
Philipp Plein

1978 doğumlu Alman modacıyı dört kelimeyle anlatacak olursak: Çarpıcı, gösterişli, ekstrem, cesur... Geleneksel kalıpları yıkıp lüks moda anlayışını farklı bir seviyeye taşıyan Philipp Plein, zeka ve yaratıcılığını sadece tasarımlarında değil defilelerinde de kullanıyor: Bir tek onun moda şovunda dünyanın en ünlü mankenleriyle robotları aynı podyumda birlikte yürürken görebilirsiniz. Plein, Marka 2018'de kendi iç dünyasını ve markasının göz kamaştırıcı başarısını anlatacak.

Mavi”nin kıvancı, Kıvanç'ın “Mavi”si
Kıvanç Tatlıtuğ-Cüneyt Yavuz

Bu seansta iki ilham verici yolculuk var. Biri yeteneği ile dünya çapında yıldıza dönüşen bir oyuncunun hikayesi. Diğeri bir markanın Türkiye'de başlayan, ardından sınırları aşan başarı öyküsü. Reklam yüzü-marka ilişkisini ortak değerleriyle büyüten Kıvanç Tatlıtuğ ile Mavi'nin 10 sezondur devam eden yolculuğu...

Kaledeki “Yalnız Adam”: Takımın Sakin Gücü
Fernando Muslera

Galatasaray tarihinin en önemli futbolcularından, Sarı-Kırmızılı takımın kaptanlarından olan kaleci Fernando Muslera, oyunu okumanın şifrelerinden bahsedecek. Deneyimli kaleci, kazanma-kaybetme psikolojisi, oyun içerisinde karar verme noktaları, verdiği kararların önemi, düştüğü yerden tekrar kalkmanın nasıl mümkün olduğunu kariyerinden örneklerle anlatacak. İş insanları bu tecrübelerle iş dünyası arasında çok sayıda benzerlik bulacak.

Konforsuzluğun Gücü
Farrah Storr

Cosmopolitan UK'nin yayın yönetmeni, basılı ve dijital yayıncılık, moda, markalaşma, yaşam tarzı, uluslararası ilişkiler ve güncel konularda hem yazar hem de gazeteci kimliğiyle kanaat önderlerinden birisi olan Storr, George Orwell Vakfı bünyesinde araştırmacı gazetecilik konusunda verilen Orwell ödülünün de jürisinde yer alıyor. İngiltere'de ‘yılın editörü-yılın konuşmacısı’ ödülleri olan gazeteci, her ay dünyada 10 milyon kadına seslenen dergisiyle beraber son kitabı “Konforsuzluk Alanı”yla da gündemde. Storr, sunumunda konfor alanının insan üzerindeki olumsuz etkilerine değinecek.

Bir Mizah Markasının Yükseliş Hikayesi
Kaan Sekban

Kaan Sekban cesur kararlarıyla hayatını değiştirip yeniden başlamanın önemli bir örneği. 1.5 sene önce 8 takipçisine Youtube yayını yaparken bugün dev salonlarda binlerce kişinin saatlerce kahkahalara boğulduğu stand-up show'ların hakimi. Gösterileri kapalı gişe, yazdığı kitap en çok satanlar listesinde. Sekban, Marka konferansına uyarlayacağı özel gösterisinin haricinde Marka 2018 boyunca BJ Cunningham ile İngilizce skeçler yapacak ve yurtdışında İngilizce gösteri yapma hayalinin ilk provasını burada gerçekleştirecek.

Gerçek Rekabet Avantajı: Yapay Zeka Değil Kıvrak Zeka
Sani Şener

Fransız ortaklı, havacılık konusunda dünya lideri olan uluslararası şirket TAV'ın CEO'su olan Sani Şener, insan zekasının önemine değineceği sunumunda liderlik vizyonunu anlatacak. Yöneticilikteki başarısı Fransız Devleti tarafından Legion D'Honneur nişanıyla onurlandırılan Şener, “Yapay zeka, dijitalizasyon, teknoloji gibi kavramlar itici güç ama gerçek rekabet avantajı insan zekasında saklı” diyecek.

Umut Ederek Yolculuk, Varmaktan Daha Güzeldir
Agah Uğur

İskoç romancı ve şair Robert Louis Stevenson'ın “Umut ederek yolculuk, varmaktan daha güzeldir” sözü iş dünyasının lider isimlerinden Agah Uğur'un hayat felsefesi... Başarılı yönetici kendi kişisel yolculuğundan örneklerle beraber, yeni yolların heyecanını da anlatan ilham verici bir konuşma yapacak.

Yapay Zeka ve İnsan Zekası Sanatta Buluşuyor
Refik Anadol

Los Angeles'ta yaşayan, dünyanın önde gelen video sanatçılarından, bu özelliği yüzünden dünya devlerinin yaratıcılığından yararlanmak için sıraya girdiği Refik Anadol, Marka 2018 katılımcıları için özel bir eser uyarlayacak. Yapay zeka ile insan zekasını buluşturan Anadol, canlı olarak bir eser üretecek ve katılımcılar da bu üretim sürecine dahil olacak. Anadol'un Türkiye'de en son düzenlediği ve çok ses getiren Melting Memories Sergisi'nde bir koleksiyoner tarafından satın alınan ana eseri de konferansta özel izinle 2 gün boyunca sergilenecek.

Kapanış: “Eski Aşk” Terapisi
Yalın

Ünlü pop şarkıcısı Yalın, 10 yıl sonra sürprizlerle dolu bir seansla Marka Konferansı'na geri dönüyor. 10 yıl önce Marka Konferansı'nda kolektif bir çalışmaya imza atıp katılımcılarla beraber eski sevgiliye “Bir Tek Sen Eksiksin” isimli bir şarkı yazan ve seslendiren Yalın bu yıl Marka sahnesinde yine kolektif bir çalışmayla, “Eski Aşk” teması üzerinden yeni bir şarkı besteleyecek. Tüm katılımcılar için bir anlamda “Eski Aşk” terapisine dönecek seans boyunca Yalın birçok şarkısı ve sürpriz düetleriyle, interaktif ve müzikli kapanışı unutulmaz hale getirecek.

Marka 2018, 70'i aşan konuşmacısı, 36 seansıyla yine farklı bir deneyim yaşatacak.

Sıfır atık ilkesiyle tasarlanan konferans salonu
Marka 2018'in içeriğiyle beraber projeleri de dikkat çekici. Marka 2018 Konferans salonu çevreci tasarım anlayışı bu projelerden biri. Konferans salonunu 'Sıfır Atık' ilkesiyle tasarlayarak Marka Konferansları yine bir ilke imza attı. Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör bu önemli projeyle ilgili şunları söyledi: “Marka 2018 Konferans salonunda göreceğiniz hiçbir malzeme konferans bitince çöp üretmeyecek; hepsi sökülüp yeniden kullanılmak üzere planlandı, tüm tasarım süreci buna göre yönetildi. Kurumsal etkinliklerde bu yaklaşımın bir ilke haline getirilebileceğini göstermek istedik. Türkiye'nin tüm markalarına ilham vermesini diliyoruz.”

04 Aralık 2018 Salı
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
Diğer Haberler