Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap

HPE Aruba Ülke Müdürü Ersin Uyar, Ülke Teknik Müdürü Oğuzhan Eren, Satış Müdürü Ali Yurtçu

Haber Arşivime Ekle

Mobil şirketler için önde gelen yeni nesil ağ erişim çözümleri sağlayıcısı HPE Aruba’nın Ülke Müdürü Ersin Uyar, Ülke Teknik Müdürü Oğuzhan Eren ve Satış Müdürü Ali Yurtçu ile perakende sektöründe yarattıkları katma değerleri konuştuk


Aruba hakkında bilgi verir misiniz?
Ersin Uyar:
Aruba, teknolojinin ta kendisidir. Dünyanın çeşitli ülkelerinin yanı sıra Türkiye’de de perakende sektörü başta olmak üzere yeni nesil ağ erişim çözümleri sağlayıcısıdır. Bütün uygulamaların çalışacağı kablolu ve kablosuz altyapıları tek bir kusursuz ağ erişim çözümü olarak birleştirir. Bununla beraber çok geniş alanlar içerisinde -tüm ülke veya bütün bölgeler, yerleşke şebekeleri, otel, stadyum, perakende zincirlerinde- iletişimin sağlıklı bir şekilde ilerlemesini sağlayan alt yapıyı oluşturur. Amacımız hem kesintisiz doğru iletişim sağlamak hem de teknolojinin üst seviyede kullanıldığı veya kullanılmasının hedeflendiği yerlerde doğru çözümleri müşterilerimize sunmaktır.  

Perakende sektöründeki bir firma sizden nasıl bir hizmet alabilir?
Oğuzhan Eren: Artık bütün şirketler bilişim şirketleri oldu. Önceden ana işi bilişim olan şirketler ve ana işi bilişim olmayan şirketler vardı. Örneğin medikal sektöründeki bir şirketin ana işinin elbette IT ile ilgisi yoktu, yan teknoloji olarak IT’yi kullanırdı. Bir de Superonline, Türk Telekom gibi ana işi IT olan şirketler vardı. Şimdiyse herkesin ana işi IT, çünkü hangi işi yapıyorsanız yapın, günümüzde IT kullanmadan bir işi doğru düzgün, verimli yapma şansınız yok. Herkes IT kullanacak. Perakendeden medikale kadar her sektörden firma IT kullanacak. 

Ersin Uyar: Bahsettiğimiz dijital transformasyon Oğuzhan Bey’in söylediği gibi hemen hemen her sektörde var olacak ve bu süreç başladı. Bu sürecin hayatı en fazla kolaylaştıracağı yer perakendecilik olacak, çünkü artık kurumlar kendi IT altyapılarının aynı zamanda kuruma nasıl para kazandıracağına bakıyor. Kurum, kurduğu sistemde sadece kendi alt yapısını işletmekten öte, gelen kullanıcıyı etüt ederek müşterinin davranışını analiz ediyor. Örneğin bu adam ne sever, nelerden hoşlanır, nerelerde gezer gibi bilgileri tespit etmeyi amaçlıyor. Herkes müşteriye uygun kampanyalar, yani bağlılık projeleri geliştirmeyi konuşuyor. Hal böyle olunca firmaların IT departmanları, mağazaları, çalışanları, binlerce tedarikçisi, depoları var. Bunlardan öte ürünlerin dağıtıldığı bir sistem var. Bu oluşumun akabinde ise firmanın ürünlerini kullanan milyonlarca müşterisi var. Bu kadar bilgi yoğunluğunu eski usul kâğıt kalemle ya da Excel ile yönetiyor olmamız mümkün değil.  Biz teknolojimizi kullanarak dataların toplanmasını ve işlenmesini sağlıyoruz. Aynı zamanda bu bilgilerin nasıl finansal katkı sağlayacağı konusunda kurumlara destek veriyoruz. 

Bu hizmetleri müşterinize nasıl sağlıyorsunuz?
Oğuzhan Eren: Aruba’nın pratiklik sağlayan ürünleri var. Örneğin network’e bağlanmak için Wi-Fi lazım. Çocukların olduğu ortamda bile Wi-Fi çok önemliyken perakende sektöründeki önemi tartışılamaz. Eğer Wi-Fi’ınız düzgün çalışmazsa bir sürü problem ile karşılaşırsınız. Bu nedenle Wi-Fi’ınız düzgün ve verimli çalışmalı. Günümüzde perakende sektöründeki herkes mobil… Kimsenin kablo bağlantısı ile işi kalmadı. Bu nedenle herkes nereye giderse gitsin internete bağlanmak istiyor. Aruba’nın sağladığı Wi-Fi hem verimli ve kuvvetli hem de güvenli. Artık eskisi gibi falanca marketin Wi-Fi’ını çökertmek ya da filanca firmayı hack’lemek gibi durumlar söz konusu değil. Günümüzde Wi-Fi güvenli, dışarıdan ataklara kapalı olmalı, düzgün ve verimli çalışmalı. Wi-Fi ağı koptu, işimizi yapamıyoruz gibi bir durum söz konusu olmamalı. Aruba’nın teknolojik özellikleri, güvenliği, sağlamlığı müşterilerin çok hoşlarına gidiyor. Ayrıca müşteriye yaklaşımımızı, satış sonrası desteğimizi, ürünümüzün arkasında durmamızı da çok beğendiklerini ifade ediyorlar. Bunlar bizim ekip olarak avantajımız. Bununla alakalı bir örnek vereyim: Türkiye’nin önde gelen zincir marketlerinden birinin İstanbul’daki büyük depolarının birinde Wi-Fi ile ilgili bir problem yaşandı. Bizden yardımcı olmamızı istediler.  Söz konusu marketin deposunda kritik operasyon yaptığını biliyoruz. Bu nedenle hemen ilgilendik. Bu arada ben telefonda remote bağlandım. Bir arkadaşım da sisteme uzaktan bağlandı. Ardından direkt lokasyona gittim. 40-45 dakika içinde sorunu çözdük. Müşterimiz özellikle teşekkür etti. Başka üreticilerde hem bu performansı hem de herkesin el birliği ile kendilerine yardımcı olma kültürünü göremediklerini söylediler. “Eğer bu problemi 40-45 dakika içerisinde çözemeseydiniz, bu sorunun çözümü 2-3 saate sarksaydı, tırlarımız trafik kısıtlamaları nedeniyle çıkamayacaktı. Bu nedenle ürün sevk edilemeyecekti. Sevk edilecekler de süt ürünleriydi. Ürünler bozulacağı için çöpe atacaktık. Sizin hızlı müdahaleniz, bizi 350 – 400 bin TL zarardan kurtardı” dediler. Bu hayati bir şey... Aruba’nın hem insan gücü iyi hem de ürünleri düzgün çalışıyor. Bu da bizi başarılı kılıyor. 

Ali Yurtçu: Müşteriler mağazalara gidiyor ancak çok fazla alışveriş yapmıyor. Deneyimliyor, deniyor ama Amazon’dan ya da başka bir e-ticaret sitesinden yüzde 5-10 indirimle alıyorlar. Dolayısıyla mağazalar showroom haline gelmiş durumda. Bizim perakende sektöründeki en büyük sıkıntımız bu. Bunu ortadan kaldırmamız lazım. Dolayısıyla mağaza içerisindeki alışveriş tutarını artırmaya çalışıyor, mağazaların varlığını haklı çıkaracak teknolojileri devreye alıyoruz. Aruba olarak biz tam olarak bunu yapıyoruz. Kurulumunu yaptığımız Wi-Fi sistemleriyle kullanıcıların kim olduğunu bilebiliyoruz ve bunu anlık yapabildiğimiz için, sistemimiz gerçek zamanlı olarak kullanıcıya erişim şansı veriyor. Müşteri özellikle mobil uygulama kullanıyorsa, doğru anda gerçek zamanlı olarak ulaşıp, gerçekten istediği, ihtiyacı olan ürünü yüzde 5-10 ekstra indirimle, mağaza içerisinde almasını sağlayabiliyoruz. Aruba olarak sahip olduğumuz teknolojilerle perakende sektörüne böyle bir katma değer yaratıyoruz.  

İyi çalışan ve güvenli Wi-Fi bağlantısının dışında, bir perakendeci sizi neden tercih etmeli? 
Ali Yurtçu: Aruba olarak sağladığımız donanımı, platform olarak yazılımlarımızı, sağlam çalışan bir Wi-Fi ağının alt yapısının üzerine konulabilecek lokasyon bazlı servisler olarak düşünün.

Ersin Uyar: Bu iki türlü düşünülebilir: Bir, mağaza içi hizmetler; müşteri gelmiş ne satın almış, kaç para harcamış, ne kadar zaman vakit geçirmiş, hangi reyonları daha fazla gezmiş, hangisinden almış, hangisinden almamış? Dolayısıyla kullanıcı profillerini, o kullanıcıya yönelik bağlılık programlarını çıkarabilirsiniz. İkincisi ise depo… Depoda iletişimin kesintisiz olması gerekiyor. Depoda çalışanların en büyük sıkıntısı el terminalleri... Sürekli “El terminalini göremiyorum, el terminali çalışmıyor” diye şikâyet ediyorlar.  Sonra oturup elde hesap yapmaya çalışıyorlar. Biz, hem mağaza içinde hem de depoda perakendeciye bir platform üzerinden hizmet veriyoruz. Aruba’da hem mağaza içinde hem de depoda perakende sektörünün hayatını kolaylaştıracak her şey var. 

Eğer perakende firması sizin donanımlarınızın yanında yazılımınızı da kullanırsa, müşterisi kasaya geldiğinde, o kişiye ait tüm bilgileri Aruba’nın geliştirdiği uygulamalar sayesinde keşfediyor ve bu sayede ona ait satış teknikleri geliştirebiliyor. Siz müşterilerinize hem donanım hem de yazılım sağlıyorsunuz.
Ersin Uyar: Şöyle bir örnek vermek gerekirse; bu işi çok iyi yapan firmalar var, örneğin böyle bir firmanın bir aplikasyonu 3,5 milyon adet indirilmiş. Bu, 3,5 milyon kişiye özel uygulama demek. Herkes aynı aplikasyonu görmüyor. Mesela benim yaptığım alışverişin algoritmasını oluşturuyor. Bunları sağlayan aplikasyonlar için yazılım platformu var. Bu yazılım platformuna data akıtan, o algoritmayı o bilgilerin içerisine alıp, getirip kullanıcının önüne koyan, size özel yeni satış fırsatları var, onlar da bunlardır diyebilen platformun kendisiyiz. 

Başka firmaların aplikasyonları sizin platformunuz üzerinde çalışabilir mi?
Ersin Uyar: Evet, başka çözümler de bizim alt yapımızı kullanıp oradan elde edeceği datayı istediği şekilde yorumlayabilir, istediği şekilde algoritmik olarak çıktıya dökebilir ve sunabilir. Biz bu şekilde de elde ettiğimiz datayı paylaşıyoruz, çünkü bu data kurumun ürünü, oradan çıkacak her bilgi kendisine ait olacağı için kime vereceğine tamamen kurumun kendisi karar verecektir. 

Kazanılan datayı baz alarak firmalar için strateji geliştiriyor musunuz yoksa firmaya mı bırakıyorsunuz?
Ersin Uyar: Faraday Network isimli bir iş ortağımız var. Onlarla beraber strateji geliştiriyoruz. Mesela Türkiye’nin önde gelen kahve zincir mağazalarından birinde internete bağlandınız. O esnada size özel indirim bildirimi geliyor. 

Bu sistem nasıl çalışıyor?
Ersin Uyar: Örneğin Türkiye’nin turist yoğunluğu en yüksek havalimanında arkadaşlar şöyle bir uygulama yaptılar: Havaalanında kitapçı, oyuncak dükkânı, kafeler var. İlle de oranın Wi-Fi ağına bağlanmanıza gerek yok. Buradaki Wi-Fi’ın açık olması yeterli. Buradaki Wi-Fi açıksa o sizi bir kullanıcı olarak görüyor. Ahmet, Ayşe diye görmüyor. Burada bir kullanıcı var diyor. Bu kullanıcının nereleri gezdiğini, en fazla nerede zaman geçirdiğini görebiliyor. Havalimanı yönetimi o verilere bakıp, bünyesindeki bir  mağazayı kaç kullanıcının ziyaret ettiğini hizmet olarak alabilir.

Ali Yurtçu: Ben de bir örnek vereyim: Bahsettiğimiz kahve zinciri sıra bekleme süresini azaltmayı hedefliyor. Biz de sunduğumuz Wi-Fi ağı üzerinden, sıra yönetimi sisteminde sırada kaç kişi ve ne kadar yoğunluk olduğunu tespit edip müşteriye sunabiliyoruz. Hangi mağazasında kasa önünde kaç kişinin beklediğinin analitik verisini paylaşıyoruz. Müşterimiz bu verileri bizden alabiliyor ve strateji geliştirebiliyor. Bu da önemli uygulamalardan bir tanesi…
06 Nisan 2018 Cuma
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
Diğer Haberler