Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
EGE PERDER

4031 SOKAK, 5/B
İzmir/Karabağlar

Telefon: (232) 237 42 15
Fax: (232) 237 41 12

www.egeperder.com

egeperder@tpdf.org

Ege PERDER iftar yemeği gerçekleştirildi

Haber Arşivime Ekle

Ege PERDER'in gelenekselleşen iftar yemeği bu sene Swissotel Büyük Efes İzmir'de gerçekleştirildi

Ege PERDER'in gelenekselleşen iftar yemeği önceki gün (22 Mayıs) Swissôtel Büyük Efes İzmir’de Ege PERDER Yönetim Kurulu Başkanı Vahdet Sarıkaya ve Yönetim Kurulu Üyeleri'nin ev sahipliğinde gerçekleşti.

Davete İzmir Ticaret Odası Meclis Başkanı Selami Özpoyraz, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, TPF Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, İzmir MÜSİAD Yönetim Kurulu Üyeleri, tedarikçiler, üretici firma yetkilileri ve basın kuruluşlarının yetkililerinden oluşan 350 kişi katıldı.

Ege PERDER Başkanı Vahdet Sarıkaya, yaptığı konuşmada şunları söyledi: “TPF’ye bağlı çalışmalarını sürdüren Ege PERDER olarak 27 üyemiz, 422 şubemiz, 7 binin üzerinde çalışan sayımızla yerel bağların güçlenmesi konusunda faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Yerel zincirler olarak Türkiye’nin gayri safi milli hasılasına her geçen gün daha fazla destek sağlamaya çalışıyoruz. Sermayemizi dışarı çıkarmadan, yerel üreticiye, yerel ekonomiye güç katmaya, bölgemizin büyümesine katkıda bulunmaya devam ediyoruz. Tüm üyelerimiz, üreticilerimiz, tedarikçilerimizle bugün yanımızda olan ya da işleri vesilesi ile katılamayan tüm paydaşlarımız ile oluşturduğumuz bağ, bizleri sektörde çok önemli bir noktaya taşıdı. 12 yıl önce Türkiye genelinde 100 üye ile başlayan TPF bugün hepinizin sağladığı destek, güç birliği sayesinde sektörde çok önemli bir gücü temsil ediyor.

Federasyonumuz çatısı altında güçlerini birleştiren, tek yürek halinde hareket eden yerel zincir marketlerimiz toplam 361 üyesi, 3 bin 915 perakende satış noktası, 72 bine yaklaşan personeli ve 2 milyon 438 bin 794 metre kare satış alanı ile toplam market grupları içerisindeki istihdam payı yüzde 40'a ulaştı. Yerel zincirler olarak yine toplam market grupları içerisindeki satış payımız yüzde 35,3’ü oluşturuyor. Her yıl istikrarlı bir şekilde çift haneli büyümesini sürdüren ve 33 milyar TL ciroya imza atan yerel zincirlerin toplam gıdadaki satış payı ise yüzde 9,8’e çıktı. Türkiye genelindeki yerel zincirlerin ciroda büyüme hedefi yüzde 15. Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında ise ulaşmak istediğimiz ciro 70 milyar TL.

Sektörümüzdeki dönüşüm hızla devam ediyor. Teknolojinin de itici gücü ile tüketiciler alışverişi kolaylaştıracak yeniliklerin hayata geçmesini bekliyor. Küresel çaptaki gelişmelere baktığımızda ABD'de ve Avrupa'da çalışansız mağazalar, hızlı kasalar, hatta yapay zeka bir döneme doğru tabiri yerindeyse koşar adımlarla ilerleniyor. Müşteriler oturdukları yerden sadece fiyatları takip etmek, kıyaslamak yada alışveriş yapmak istemiyor. Daha fazla değer sunulmasını bekliyor. Yani kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi beklentilerinin ön plana çıktığı bir dönemdeyiz. Kişiselleştirilmiş alışverişten kastım, tüketiciler bir ürün satın alımı sürecinde, ev ya da ofisindeki diğer eksikliklerin de bir şekilde hatırlatılmasını, alışveriş sırasında yönlendirilmesini bekliyor.

Bu konuda ABD'de hizmet veren bir şirketten örnek vermek istiyorum. Bu şirket tüketicilerinin aklında olmayan ürünleri önerip, hatta elektronik satın alım işlemi sırasında alışveriş kutularına koyup önerilerde bulunuyor. Normalde tüketicilerin ‘Bu ürünü ben sipariş etmedim ki! Neden gönderdiler?’ demeleri beklenirken, alışverişte istenmeden gönderilen ürünlerin yüzde 84'ü satın alındığı belirtiliyor. Yani, alışverişte teknoloji kullanımı, kapıdan kapıya pazarlamaya yönlendirdi ve bu tüketicilerin bakış açısını değiştirdiğini gösteriyor. Uzmanlar çok değil önümüzdeki 5 yıl içinde e-ticarette farklı gelişmelerin gerçekleşeceğine işaret ediyor. Yani sadece metinsel değil görselle arama, sesle arama gibi.

Tüm bu gelişmeler şunu gösteriyor; artık bazı söylemler geride kalacak. Her ne kadar sektörümüzde inanılmaz büyük bir rekabet olsa da, karlılıklar tabiri yerindeyse dibe düşse de sektörümüzde yeni bir dönemin başlaması hiç de uzak değil. Yani yarın ‘Bu kadar mağazam var, Türkiye’nin tamamını kapsıyorum’ söylemlerini duymayacağız. Peki, ne duyacağız? Değer yaratan kurum ve isimleri… Ne kadar insansız mağazalar çıkarsa çıksın, teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin, tüketici isteği alışveriş yaptığı mağaza ile aradaki mesafenin kısalmasını istiyor. Tüketici verdiği paranın hayırlı bir şekilde harcanmasını istiyor ve en önemlisi daha fazla saygı görmek istiyor.

Ulusal düşünüp, yerel hareket eden yerel zincirler olarak biz stratejilerimizi tüketicilerimiz, üyelerimiz, sektörümüz ve Türkiye’ye değer yaratma üzerine kurguluyoruz. Yarın rekabet açısından bugünden daha zor olacak. Değişime ayak uydurmak, yeni başarılara imza atmak için üreticiden tedarikçiye, perakendecilerden mağazalarımızın alt yapısını hazırlayan tüm iş ortaklarımıza tek yürek halinde ilerlemeliyiz.”


24 Mayıs 2018 Perşembe
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"EGE PERDER" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler