Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
CHEP TÜRKİYE

Barbaros Mah. Çiğdem Sok. Ağaoğlu My Office İş Merkezi No:1 Kat:11 Batı Ataşehir 34746
İstanbul (Anadolu)/Ataşehir

Telefon: (216) 5377730
Fax: (216) 5377737

www.chep.com/tr



CHEP Türkiye & Kuzey Afrika Bölge Direktörü Şafak Aktekin

Haber Arşivime Ekle

Avustralya merkezli palet üreticisi CHEP, 2017 yılında Türkiye’de yüzde 30 büyüdü. CHEP Türkiye & Kuzey Afrika Bölge Direktörü Şafak Aktekin, “5 yıl içerisinde 250 milyon TL yeni ekipman yatırımı ile 80 milyon TL altyapı yatırımı ve otomotiv sektörüne ise 100 milyon TL yatırım yapmayı hedefliyoruz” dedi

Bize öncelikle CHEP’in faaliyet alanlarından, Türkiye’de özellikle perakende sektörü için neler yaptığından bahseder misiniz?
CHEP olarak, globalde 60 ülkede 590 milyondan fazla ekipman ve 850 servis merkezi ağı ile hizmet veriyoruz. Türkiye pazarında 2009 yılından beri, tedarik zincirlerini daha sürdürülebilir kılan bu hizmetin tek sağlayıcısı konumunda bulunuyoruz. Türkiye genelinde yaklaşık 10 milyon paletlik dolaşım ağına sahibiz ve Anadolu’nun farklı illerinde konumlandırılmış 16 servis merkezi; İzmir, Adana, Ankara, Konya ve İstanbul’da bulunan dört bölge müdürlüğü ile faaliyet gösteriyoruz. Kiralanarak yeniden kullanılan her bir CHEP paleti ile iş ortaklarımızın daha akıllı, daha uygun maliyetli, daha sürdürülebilir bir tedarik zincirine sahip olmasını sağlıyoruz. İş ortaklarımızın ihtiyaçlarına uygun çeşitli ekipmanlar temin ediyor, tedarik zincirlerindeki harici ekipman durumunu da düzene sokarak, bu ekipmanların konumlandırılması için etkin çözümler sunuyoruz. CHEP paletlerini iyileştirme süreçlerinden geçiyor, onları hijyen ve benzeri alanlardaki ihtiyaçlara göre uyarlıyoruz. Çevrimiçi platformlarımız sayesinde iş ortaklarımızın hesaplarını yönetmesine imkân sağlıyor, sistemsel çözümlerimizle onların ürün akışlarını kontrol ediyor ve tedarik zincirlerini geliştirmelerine yardımcı olabilecek veriler sağlıyoruz. Paylaşım ekonomisini öne çıkardığımız kiralama yöntemi sayesinde şirketler, kullanmadığı ekipman için ödeme yapmak durumunda kalmıyor, böylece satın alma maliyetlerinden kurtuluyorlar. Beyaz palet takas sisteminde depolama, nakliye, onarım gibi maliyetlerin yanı sıra kereste ve yakıt fiyatlarındaki dalgalanmalardan dolayı da ek maliyetler ortaya çıkıyor. CHEP’in iş modelinde ise palet maliyetlerini yıllık olarak hesaplıyor, kullanılmayan hiçbir paleti bütçe planlanmasına dahil etmiyoruz. Paletlerin tedariki, bakımı, stoklanması ve kalite güvence süreçlerini tamamen biz yürütüyoruz. Kullandığımız özel yazılımlar sayesinde iş ortaklarımızın tedarik zincirlerini baştan sona analiz ediyor, ürün akışlarının verimliliğini artıracak en uygun ekipmanı öneriyor ve stok elverişliliğinin geliştirilmesini sağlıyoruz. Aynı zamanda müşterilerimiz, çevrimiçi platformlarımız üzerinden fatura takiplerini, sipariş ve veri yönetimlerini zaman ve enerji harcamadan hızlıca yapabiliyorlar. Özellikle Elektronik Veri Değişimi (EDI) entegrasyonu ile ekipman siparişi ve deklarasyon yönetiminin otomatik olarak yapılmasını sağlıyor, verilerin doğrulunu artıyor ve operasyonel yükü azaltıyoruz. Nakliye Yönetim Sistemi üzerinden ekipman teslimatlarının zamanında yapılması ve olası sorunların önceden açığa çıkarılarak giderilmesi üzerine hızlıca aksiyonlar alıyoruz. Nakliye İşbirliği projeleri kapsamında ekipman toplama ve ürün teslimat noktalarının kesiştiği yerleri belirleyerek araçların daha az mesafe kat etmesini sağlıyor, nakliye maliyetlerini düşürüp, çevresel performansın yükseltilmesine yardımcı oluyoruz. Önümüzdeki yıl uygulamaya alacağımız Nakliyeci Mobil Aplikasyonu ile sürücülerin tüm iş süreçlerini buradan yürüterek kâğıt verimliliğini sağlamayı hedefliyoruz. Ürün hasarını azaltmak tedarik zinciri verimliliğini artırmada büyük rol oynuyor. Bu doğrultuda paletlerimizi yeniden kullanıma sunmadan önce düzenli olarak inceleyip onarıyoruz. Servis merkezlerinde uyguladığımız test programıyla darbe, basınç, titreşim ve çevre simülasyonlarından geçirerek palette ve üründe hasar riskini minimum seviyeye indiriyor, dökülme ve kirlenmenin oluşmasını engelliyor, ürünlerin yeniden paketlenme süreçlerini ortadan kaldırıyoruz. Beyaz paletlerde karşılaşılan yüzde 4,1’lik ürün hasarını CHEP paletleriyle yüzde 0,16’ya kadar düşüyoruz. Öte yandan CHEP olarak perakende teşhir uygulamalarımızla akıllı çözümler sunarak perakende sektörüne hem verimlilik hem de satış anlamında önemli avantajlar sağlıyoruz. CHEP yarım paletler, zincir mağazalar içerisinde tanıtım ya da stok besleme amaçlı teşhirlerin yerleştirildiği platformlar olarak kullanılıyor. Fabrikadan direkt olarak zincir mağazalara sevk edilerek tedarik zincirinde depolama süreçlerini optimize ediyor, mağaza operasyonlarında elleçlemeden kaynaklı maliyetleri ortadan kaldırıyor.  Özellikle perakendecilerin mağaza içinde rafa ürün yerleştirmeye ayrılan zamanda yüzde 80’e ve paletten ürün toplama maliyetlerinde yüzde 40’a kadar tasarruf elde ettikleri gözlemleniyor.  Mağaza içerisinde kolay bir şekilde hareket ettirilebilen yarım paletler, hem raf dışı alanlarda hem de çapraz satış yapma imkânı sağlayarak metrekare başına düşen ciroyu artıyor. Böylece mağaza promosyonları esnek bir şekilde ayarlanabiliyor, olası stok tükenmesi riskini azaltıyor ve iyi bir stok kontrolü sağlıyor. Aynı zamanda tüketicinin ilgisini çekebilecek sergilemeyi mümkün kılan yarım palet teşhir uygulamaları, ürün bulunabilirliğini ve marka görünürlüğünü de artırıyor. Tüketiciye ürünü hatırlatıp marka bağlılığı yaratıyor, alışverişi kolaylaştırıyor ve hızlandırıyor. Tüketicinin satın alma tercihlerini etkileyen bu uygulamalarla hem üretici hem perakendeci en az 2 katından fazla satış artışını garantiliyor.

Türkiye’de sektörden kimlerle çalışıyorsunuz?
Hızlı tüketim ürünleri, gıda, içecek ve perakende sektörlerinde sunduğumuz tedarik zinciri çözümleriyle dünya lideri olan bir markayız. 60 yıl önce geliştirdiğimiz iş modelimiz, hala en etkili, en uygun maliyetli ve en çevre dostu uygulama olarak varlığını devam ettiriyor. FMCG sektöründeki en büyük ve en iyi firmalarla yaptığımız işbirlikleri kapsamında tedarik zincirinin kolay ve hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlıyoruz.

Sizi rakiplerinizden ayıran en önemli özellikleriniz neler?
CHEP, paylaşıma ve yeniden kullanıma dayalı ekipman yönetimi modeli ile dünya lideri olan bir firma. Bu başarıyı sadece bir ekipman tedarikçisi olmanın çok ötesinde tedarik zincirini baştan sona bütünsel bir bakış açısıyla değerlendirmemize, her aşamada iş ortaklarımıza sunduğumuz 360 derece tedarik zinciri çözümlerimize borçluyuz. CHEP olarak yalnızca üretim hatlarında değil, hammadde taşınmasından ürünlerin mağazaya teslimine kadar tedarik zincirinin her aşamasında Türkiye’nin her yerine ulaştırdığımız dayanıklı, kaliteli ve standart ekipmanlarımızla verimliliği artırıyoruz. Küresel kapsama ağımız ve sunduğumuz yenilikçi uygulamalar bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özelliklerimiz. Buna en yakın örnek; perakende teşhir çözümlerimizle, iş ortaklarımızın tüketici tercihlerini etkileyecek dikkat çekici teşhir uygulamaları yaratmalarına, ürün satışlarını artırmalarına ve geleceğin mağazasını inşa etmelerine destek olmamız.

CHEP’in paylaşıma ve yeniden kullanıma dayalı sürdürülebilir iş modeli de çok önemli. Biraz detaylandırabilir misiniz?
Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığımız 2009 yılından bu yana sürdürülebilir bir gelecek için, ürün ve hizmetlerimizin çevreye olan etkilerini en aza indirmeyi hedefliyoruz. Bir şirketin sadece ekonomik alanda değil hem toplumsal hem de çevresel alanlarda sorumlulukların bilincinde olarak karlı ve uzun vadeli bir büyüme elde edebileceğine inanıyoruz. Bu doğrultuda da ekonomiye, topluma ve çevremize kattığımız değeri her geçen gün artırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz. İklim değişikliği, enerji kıtlığı ve doğal kaynakların bilinçsiz tüketimi, dünyanın limitlerini her geçen gün zorluyor ve döngüsel bir ekonomiye geçişi kaçınılmaz kılıyor. Paylaşıma ve yeniden kullanıma dayalı iş modelimizle sürdürülebilir bir değer yaratmak için sürdürülebilirlik stratejimizi “Daha İyi İş Modelleri, Daha İyi Bir Gezegen ve Daha İyi Toplumlar” olmak üzere 3 ana girişim çerçevesinde şekillendiriyoruz. “Daha İyi İş Modelleri” girişimimizle amacımız daha sürdürülebilir tedarik zincirleri yaratmak. Beyaz palet takas sistemi yerine, iş modelimizi tercih eden ortaklarımızla doğal kaynaklara olan ihtiyacın azalmasını sağlıyor, çevresel performansın yükseltilmesine yardımcı oluyor, yenilikçi çözümlerimizle tedarik zincirlerini sürdürülebilir kılıyoruz. “Daha İyi Bir Gezegen” girişimimiz kapsamında tüm değer zincirimiz boyunca sıfır orman tahribatı, sıfır karbon emisyonu ve sıfır atık hedefleri için azimle çalışıyoruz. Yenilebilir sorumlu kaynak tedariki anlayışımız ve enerji verimliliği yatırımlarımızla doğal kaynaklar ve atık sindirme kapasitesi sınırlı olan gezegenimiz üzerindeki baskıları azaltıyoruz. “Daha İyi Toplumlar” girişimimiz kapsamında faaliyette olduğumuz tüm alanlarda toplumsal faydayı gözettiğimiz ve paydaşlarımızın beklentilerini süreçlerimize entegre ettiğimiz sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ediyoruz. Bu farkındalıkla toplumun refahı için çalışan yerel ve uluslararası kuruluşlarla iş birliği yapıyor, onları bağışlarımızla destekliyor ve çalışanlarımızı gönüllü projelere katılmaları için teşvik ediyoruz.

Dijitalleşmenin giderek arttığı günümüzde, siz CHEP olarak bu alanda neler yapıyorsunuz?
Brambles’ın kurduğu BXB Dijital aracılığıyla “Büyük Veri”ye dayalı iş zekâsı uygulamaları ve “Nesnelerin İnterneti” teknolojisine yatırım yaparak sektördeki dijital dönüşüme öncülük etmek için çalışıyoruz. Bu doğrultuda Almanya’da bir uygulamayı hayata geçirdik. 2018’de bu uygulamayı Türkiye’de de gerçekleştirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Tedarik zinciri sürecinde mağaza teşhir uygulamalarının takibinde yaşanan sorunları ve bu sorunlar doğrultusunda oluşan verimsizliği gidermek için birtakım araştırmalar yaptık. Araştırmalarımız sonucunda Almanya’da promosyon ürünlerinin her zaman doğru yerde bulunmadığını, promosyon ürünlerinin yüzde 7'sinin zamanında mağazaya teslim edilmediğini ve promosyonların başladığı zamana kadar yüzde 11’inin satış bölgesine ulaşmadığını gördük. Bu kapsamda perakende teşhir çözümlerimizden olan plastik çeyrek paletlerimize beacon’lar taktık. Üretici ve perakende dağıtım merkezinden satış alanına kadar tüm yönlendiricilerle etkileşim kuran beacon’lar ile üretici, ürünlerinin zamanında ve istenilen yere yerleştirildiğinden emin olabiliyor, perakendeci stokları anlık olarak takip edebiliyor, çok satılan ürünlerde ise stoksuz kalma durumu azaltılıyor.  Beaconlar, bir mobil uygulamayla entegre bir şekilde çalıştığından dolayı, uygulamayı kullanan tüketicilere paletli ürün teşhir standının yanından geçtiğinde özel olarak anlık indirim/kampanya gönderimi yapılabiliyor. Bu uygulamamız oldukça iyi bir etki yaratarak uygulama yaptığımız pilot bölgede satışların yüzde 103 artmasını sağladı, 4 teşhir uygulamasıyla yüzde 184 yeni müşteri kazanımı elde edildi. Böylece müşteri deneyimi iyileştirilmiş ve müşterilere yönelik bireyselleştirilmiş hedefli iletişim yapılmış oldu.

Bildiğimiz kadarıyla çalışanlarınızın yeteneklerine yönelik eğitimler ve kariyer planlaması ile onların sürekli kendilerini geliştirmelerine olanak sağlıyorsunuz. Söz konusu iş modelinizden ve insan odaklı yaklaşımınızdan bahseder misiniz?
“Daha İyi İş Modelleri” girişimimiz kapsamında paylaşıma ve yeniden kullanıma dayalı iş modelimizin sunduğu sürdürülebilir katma değer kaynağının çalışanlarımız olduğuna inanıyor, çalışan bağlılığı ve mutluluğunun şirket başarısı için önemli olduğunu düşünüyoruz. Çalışanlarımızın aynı hedefe doğru yüksek bir motivasyonla yürümesini istiyoruz ve onlara kapsayıcı, ayrımcılığın yaşanmadığı, gelişim odaklı, güvenli ve sağlıklı bir iş ortamı sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. “Sıfır Zarar” stratejimiz dâhilinde ise çalışanlarımızın ve paydaşlarımızın iş kazası risklerini azaltacak önlemler almak için yatırımlar yapıyoruz. Yüksek risk alanlarını tespit ederek 2017 yılında iş kazası sıklık oranımızı bir önceki yıla göre yüzde 32 azalttık. Kurum içi çalışmalarımız kapsamında gerçekleştirilen gönüllülük aktiviteleriyle çalışanlarda farkındalık duygusu yaratarak hem toplum adına ortak bir amaç için emek harcamasını hem de şirketin farklı bölümlerindeki diğer çalışanlarla birlikte vakit geçirerek iletişimlerini kuvvetlendirmelerine yardımcı oluyoruz. Her çalışanımıza ücretli üç tam gün izin veriyoruz. İsteyenler kendi kişisel projelerinde ya da kurumsal olarak organize ettiğimiz projelerde çalışarak bu izin hakkını kullanabiliyor. Türkiye’de çalışanlarımız 2017 yılında kişi başı 4,5 saatini gönüllülük projelerine ayırdı.

CHEP’in Türkiye’de yaptığı yatırımlar ve sağladığı istihdamlar hakkında bilgi verebilir misiniz? Geçen seneyi ne kadarlık bir büyümeyle kapattınız?
CHEP Türkiye olarak yüksek büyüme potansiyeli ve performansımız ile Orta Doğu, Kuzey Afrika, Sahra altı Afrika ve Hindistan’ın da bulunduğu gelişmekte olan ülkeler bölgesinde lider konumdayız. 2017 yılında globalde yüzde 5, Türkiye’de de beklentilerimiz doğrultusunda yüzde 30 büyüdük. Ödenmiş sermaye tutarımız 183 milyonu geçti ve palet dolaşım ağımız ise 10 milyona yaklaştı. CHEP olarak 2017 yılında Türkiye’de 50 milyon TL yatırım yaptık. Yatırımın bir kısmını ekipmana, bir kısmını Anadolu’da kurduğumuz tesislerde otomasyon sistemleri geliştirmeye ayırarak doğrudan ve dolaylı olarak 200’den fazla kişiye istihdam sağladık. Konya’da 1 milyon TL’lik bir yatırımla 10 bin metrekarelik bir alanda inceleme ve onarım süreçlerini optimize edecek son teknoloji makinelerle kurduğumuz yeni tesisimiz ile 3 kat daha büyük bir alanda faaliyet göstermeye başladık. Konya Organize Sanayi Bölgesi’ne yaptığımız bu yatırım ile servis kalitesini artırmayı ve müşteri memnuniyetini üst seviyeye çıkarmayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda Ankara servis merkezimizin lokasyonunu değiştirdik ve bu tesisimizi daha modern bir hale getirdik. İzmir’deki servis merkezimizi büyütme, yenileme ve otomasyon sistemi kurma çalışmalarımıza ise devam ediyoruz. Öte yandan Bolu’daki üretim tesisimizle Şekerpınar’daki servis merkezimizi birleştirerek otomasyon sistemine sahip entegre bir tesisi de Darıca’da açtık.

Önümüzdeki dönemde yeni yatırım planınız var mı?
Önümüzdeki dönemde müşteri memnuniyetimizi daha da üst seviyelere taşımak adına servis merkezlerimizi artırarak ülkedeki ölçeğimizi genişletmeye, ekipmanlarımızı dijitalleştirerek paydaşlarımızın tedarik zincirlerinde öngörülemeyen verimsiz alanlarını tespit edip yok etmeleri konusunda onlara destek olmak için çalışmalar yapmaya devam edeceğiz. Özellikle yenilikçi çözümümüz olan akıllı ekipmanlarımızın tedarik zinciri boyunca mağaza teşhir uygulamalarının takibini optimize edeceğinden ve perakende sektörüne farklı bir soluk getireceğinden eminiz.

2018 yılını ne kadarlık büyümeyle kapatacağınızı düşünüyorsunuz? Hedefte neler var?
2018 yılında palet dolaşım ağımızın 12 milyona ulaşmasını bekliyoruz. Öte yandan büyüme ile orantılı olarak 5 yıl içerisinde 250 milyon TL yeni ekipman yatırımı ile 80 milyon TL altyapı yatırımı ve otomotiv sektörüne ise 100 milyon TL yatırım yapmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda Kocaeli’nde bir Ar-Ge merkezi kurmayı, aynı zamanda yüzde 100 yerel hammadde ve makine üretimi ile servis merkezlerimizde otomasyona yatırım yapmayı planlıyoruz. Ayrıca hammadde tedariki ve üretim sürecinde kirlenme riskini azaltacak yeni plastik paletlerimizi piyasa süreceğiz. CHEP perakende teşhir çözümlerimizden çeyrek paletlerimizle mağazalarda daha etkileyici teşhirler oluşturması ve perakendecilerin satışlarında en iyi sonuçları elde etmesi için çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Özlem ELGÜN HARPUTLUOĞLU

12 Temmuz 2018 Perşembe
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"CHEP TÜRKİYE" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler