Email:
Şifre:
• Şifremi Unuttum
• Üyelik Başvurusu
Facebook ile Giriş Yap
Firma Bilgileri
ALTUNBİLEKLER (Ankara)

İSTANBUL YOLU 26. KM. SARAY MAH. BAYRAKTAR CAD. NO: 26 SARAY
Ankara/Kazan

Telefon: 312 815 47 84
Fax: 312 815 45 59

www.altunbilekler.com.tr

info@altunbilekler.com.tr

Altunbilekler Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek

Haber Arşivime Ekle

Geçtiğimiz günlerde devreye alınan e-ticaret yatırımıyla Ankara’ya ve sonrasında tüm Türkiye’ye hizmet vermeyi amaçlayan Altunbilekler’in Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek’le konuştuk

Altunbilekler bugün hangi bölgelerde, kaç mağaza ve çalışanla hizmet veriyor?
Ankara’nın her ilçesinde ve Kırıkkale’de olmak üzere toplam 70 mağazamızla ve 2 bin 500 kişilik kadromuzla hizmet veriyoruz. Sunduğumuz hizmeti, yıllar içinde mümkün olan en geniş kitleye ulaştırmayı, sadece Ankaralılara değil, yurt genelinde milyonlarca haneye taşımayı kendimize hedef olarak belirledik ve “Hem netten hem marketten” sloganıyla e-ticarete ilk adımımızı attık. Pek yakında tüm Türkiye’ye hizmet vereceğiz.

E-ticaret yatırımınızla ilgili ayrıntı verebilir misiniz? Ne aşamadasınız?
E-ticaret projesini gerçekleştirmek için yazılım tarafında Ticimax şirketiyle, müşteri deneyimi tarafında da Positive şirketiyle 2018’in ilk aylarında masaya oturduk, bu günlerde de “aynı gün ve istenilen saatte teslimat” modelini pilot bölge olan Ankara’da uygulanmaya başladık. Proje aşamaları; Positive firması tarafından yapılan, bilimsel araştırma metotları ile ve kullanıcı deneyimine en uygun olacak şekilde belirlenmiş çalışmalar ile sonuçlanırken, Ticimax firması  da projenin alt yapı ve depo sistemlerini projeye  özel dizayn edilmiş yeni ara yüzler ve alt yapı sağlayıcılığını üstlendi. Altunbilekler olarak  ilerleyen günlerde operasyonu tüm Türkiye’ye, yani 81 ilimize ulaştırmayı planlıyoruz. Altunbileklerin bu projesinin, kendi alanında ciddi anlamda ses getireceğini düşünüyoruz. Altunbilekler.com için gelişmiş bulut çözümlerimiz dışında, özel olarak birçok geliştirme yaptık. Kullanıcıların bulunduğu bölgelere özel ürünlerin gösterilmesi, stok ve teslimat durumlarının kullanıcılar tarafından da belirlenebilmesi, fark yaratan özelliklerden bazılarıdır diyebilirim. Altunbilekler.com projesini e-ticaret altyapısının dışında, siparişlerin kullanıcılara hızlı ve hatasız ulaşması için özel depo ve lojistik çözümlerimiz ile de destekledik. E-Ticaret’te alışveriş deneyimi kadar, alışverişten sonraki süreçlerde ciddi önem arz etmektedir. Bu alanda ciddi geliştirmelerde de bulunduk. Çözümlerimiz ile  Altunbilekler’in heyecanlı ve dinamik ekibi bir araya gelince ortaya eşsiz bir proje çıktı diyebilirim. Günümüzde tüketiciler artık bir ürünü aynı zamanda başka kanallardan almayı tercih edebiliyor. Biz de farklı kanallardaki ürün, hizmet çözümlerimizle müşterinin tercihi olmak arzusundayız ve “Daha İyisi İçin” sloganıyla yaptığımız işi sürekli geliştirerek, e-ticarette atacağımız adımları özenle belirledik. Sadece teslimatta verimliliğe değil, aynı zamanda ürün işleme ve ürün seçimine özellikle de et, şarküteri, balık, manav gibi ürünlerde çok hassasiyetle seçim ve taşımacılık yapıyoruz.

Altunbilekler, 2018 yılında sayısal büyümeye değil iyi hizmete, yenilenmeye, verimliliğe odaklandı. Yılın son çeyreğinde bulunduğumuz bu günlerde firma performansını nasıl değerlendiriyorsunuz?
2018 yılında, “Daha İyisi İçin” anlayışıyla yenilenmeye devam ettik.  Biz, hizmet kalitemizi hep en üstte tutmaya çalışarak Ankara’nın dört bir yanında var olan mağazalarımızı, en son teknolojik alt yapı ve konsept çalışmalarıyla yeniliyoruz. Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek, yenilikleri ön planda tutuyoruz. Tüm bunların yanı sıra perakendenin en önemli konularından biri olan verimlilik kavramına çok önem veriyoruz, operasyon verimliliğimizi artırma konusunda çalışmalar yapıyoruz. Kendisini ölçebilen bir şirket Altunbilekler. Her noktayı tüm detayına inceleyip, gerekirse de verimsiz mağazalarımızı kapatmaktan geri durmuyoruz. Bu son çeyrekte “altunbilekler.com” ile başta Ankara olmak üzere ve sonrasında da tüm Türkiye’ye hizmet vermeyi amaçlayan “sanal mağaza”mızı açmanın heyecanını yaşıyoruz.

Rekabet koşullarının her geçen gün zorlaştığı, karlılıkların düştüğü bir ortamda, bazı önlemlerin alınması gerektiğini sıklıkla paylaşıyorsunuz. Bu önlemler neler olabilir? Altunbilekler bu konuda neler yaptı, yapıyor?
Ülkemiz, son 5-6 aydır yaşadığı dar boğazdan, alınan önlemler ve açıklanan politikalarla daha da güçlenerek çıkmalı. Verimliliği destekleyecek şekilde kurgulanan ekonomi politikaları yerli ve yabancı yatırımcılar tarafından da olumlu karşılandı... Biz de aile bütçesine daha fazla destek olmak için, yaşadığımız rekabet ortamında bile, kar marjlarımızı en düşük seviyelerde tutuyoruz. Ayrıca işletme sonucumuza göre, maliyetlerimizi en ince detayına kadar inceliyor, gerekli tasarruf tedbirlerini de alıyoruz. Rafta yok satmanın önüne geçecek öneri sipariş modülleri, farklı çalışma modelleri deneyerek verimliliği yakalama, çalışanlarımızı sürekli eğitim merkezi şeklinde çalışan akademimizle eğiterek müşteri memnuniyeti yaratma konusuna, kısaca ana işimiz olan perakendeciliğe odaklanmış durumdayız. Görevimiz, her gün güneşin doğup batığı gibi işimizi daha iyi yapmak.

Önemle üzerinde durduğunuz Arama Konferansları’ndan da bahsedelim. Bu konferansları hangi periyotlarda, ne amaçla, neler hedefleyerek yapıyorsunuz? Konferanslara kimler katılıyor? Nasıl bir verim alıyorsunuz?
Her sene en az bir, en fazla iki kez gerçekleştiriyoruz bu arama konferanslarını. Amacımız, şirketimizin bir tür röntgenini çekip, SWOT analizlerini yapıp ilgili konularda beyin fırtınaları gerçekleştirmek. Sloganımız “Daha İyisi İçin”. İşimizi daha iyi nasıl yaparız, bizim en önemli gündem maddemiz. Bunun yollarını tüm orta ve üst kademe yöneticilerimizle birlikte arıyor ve çalışmalarımıza buradan çıkan sonuçlarla yön veriyoruz.

İYİKARTlı müşteriniz bugün kaç adede ulaştı?
Sürdürülebilir bir başarı için heyecanı ayakta tutmayı hedefleyen ve bugün İYİKARTlı müşteri sayısı 400 bine ulaşan projemizle müşterisine sadık marka olma yolunda ilerliyoruz. İYİKART’a müşterilerimizin gösterdiği teveccüh, bizleri ziyadesiyle mutlu etti, etmeye devam ediyor.

Altunbilekler dışındaki bağlı kuruluşlarınız; AnkaGross, Altunbilek Sofrası, Mirabelle markalarıyla ilgili çalışmalarınız ne durumda? Bunlar dışında taze ürün gruplarında üretim yatırımı veya özel markalı ürün konusunda bir yatırım veya yatırım hedefiniz bulunuyor mu?
AnkaGross’lar, Ankara’nın altı ayrı noktasında hizmet veriyor ve Ankaralıların yeni gözde alışveriş yeri oldu. Yeni konsepti ile süpermarket formatından ayrı olarak, toplu alış verişleri tercih eden müşteri gruplarına hitap ederken bir yandan da otel, restaurant, işletme mutfaklarına gibi sektörlere de hizmet veriyor. Perakendeci olarak işimiz müşterinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak, bu kapsamda tüketicilerin alışkanlıklarının çeşitlendiği bu günümüzde her kanaldaki tüketiciye ürün ve hizmetlerimizi sunmayı amaç edindik. Bu sunduğumuz ve farklılaşmaya çalıştığımız kategorilerden biri de Mirabelle markalarıyla ürettiğimiz unlu mamuller. Ürünlerimiz müşterilerimiz tarafından çok beğeniliyor. 100’e yakın tatlı tuzlu, şerbetli ve çeşit ekmek gruplarımız la geniş bir ürün yelpazemiz var. 

Lojistik yatırımınızdan da bahsedebilir miyiz? Ürün sevkiyatlarını kendiniz mi yapıyorsunuz?
Lojistik yatırımımızı geçtiğimiz yıllarda yapmıştık. 70 mağazamıza, Kırıkkale mağazamız da dâhil olmak üzere ana depo ve hal sevkiyatlarını kendimiz sağlıyoruz. İleri dönem için tüm kategorilerin, taze grubu dâhil olmak üzere tek noktadan sevkiyat üzerinde çalışıyoruz.

İnsan kaynakları stratejinizle ilgili neler söylersiniz?
Bize göre şirketimizin en kıymetli varlığı sahip olduğumuz değerli çalışanlarımız. Çünkü güçlü personel kadrosuyla faaliyet gösteren firmaların rakiplerinden hep önde yer aldıklarına inanıyoruz. Başarılı olan ve müşterisini memnun eden şirketlerin, tüm personelinin katkısıyla bu başarıya ulaştığını biliyoruz. Altunbilekler olarak, çalışanlarımız sayenizde sektörümüzde örnek gösteriliyoruz ve bu bize büyük bir mutluluk veriyor. Öğrenen bir kurumuz; yani sürekli gelişme ve değişimlere ayak uydurmak için çalışmalar yürütüyoruz. Biz şirket olarak büyürken değerli çalışanlarımızı da beraberimizde geliştiriyor, onları daha yüksek görevlere taşıyoruz; başarılı pek çok çalışanımız kendi içimizden yetişerek terfi ediyor ve yönetici pozisyonlarda değerlendiriyoruz.

Aslında özellikle kadın işgücüne verdiğiniz değere değinmek istiyorum. Çoğu kurumda rastlayamadığımız bir şey yaptınız, bebekli kadın çalışanlarınız için Süt Sağma Odası oluşturdunuz. Çocuk sahibi, çalışan bir anne olarak bunun ne kadar kıymetli bir şey olduğunu biliyorum. Bu vesileyle birkaç yıl evvel kurduğunuz “Yönetimin Cinsiyeti Olmaz Platformu”ndan da bahsedebilir miyiz?
Altunbilekler’in kadın iş gücüne verdiği değer doğrultusunda imza attığı projelerden biri “Yönetimin Cinsiyeti Olmaz Platformu”. Ankara KahramanKazan’da yer alan Genel Müdürlük binamızda bebekli kadın çalışanların hijyenik bir ortamda rahatlıkla kullanabilecekleri “Süt Sağma Odası”nı hayata geçirdik. Artık hem doğum izninden dönen çalışan annelerin hem de misafir olarak gelen annelerin kullanabileceği oda, çalışanlarımızca büyük memnuniyetle karşılandı. Altunbilekler, Kasım 2016’da kurduğu “Yönetimin Cinsiyeti Olmaz Platformu” ile kadın yöneticileri mesleki ve kişisel olarak destekliyor. Tüm farklılıkların zenginlik olduğuna inanan platform cinsiyet, kuşak ya da engelli-engelsiz ayrımı olmadan tutku ve azme sahip herkese kucak açıyor. Yüksek kadın yönetici oranıyla da dikkat çeken Altunbilekler, kadın istihdamına yaptığı katkılar dolayısıyla 2017 yılında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile İŞKUR tarafından ödüle layık görülmüştü. Şirketimiz kadın erkek eşitliğine önem veriyor, her ne kadar kadın istihdamı konusunda iyi bir yerde olsak da orta ve üst kademe yöneticiler yetiştirme konusunda çalışmaları desteklemeye devam edeceğiz.

Altunbilekler Akademi’nin takviminde neler var? Çalışanların yetkinliklerini artırmak konusunda neler yapıyorsunuz?
Akademimiz mesleki ve kişisel eğitimler, tezgâh ve iş başı eğitimleri veriyor. Sahada bulunan sekiz eğitim salonumuzla sürekli eğitim merkezi mantığıyla çalışıyor, şef uzman ve yönetici geliştirme programları uyguluyoruz. Gelişimi destekleyecek kurum içi ve dışı aktivitelerle öğrenmeyi destekleyoruz.

Ankara gıda perakendesiyle ilgili neler söylersiniz? Bölgedeki perakende sektörünün gelişimini, discount’larla olan rekabeti de göz önüne alarak değerlendirebilir misiniz?
Ankara’da rekabetin çok yoğun olduğunu söyleyebiliriz. Sadece indirim mağazaları özelinde değil, plansızca yan yana açılan mağazalar verimsizliği beraberinde getiriyor. Türk perakendesi son 20 yılda çok büyük işler başardı ancak bugün artık sayısal büyümeyle bir yere gidilemiyor. Ankara pazarı yeterli sayısal doygunluğa ulaştı. Kaldı ki perakendeciler her ne kadar lojistik, ürün yönetimi, personel kullanımı, enerji tasarrufu, ekipman kullanımı gibi birçok başlıkta maliyetleri kontrol altına almak için gerekli tüm çalışmaları yapsa da, TÜFE'nin yüzde 17.90 olarak açıklandığı bir dönemdeyiz. Çikolatadan helvaya, şampuandan deterjana kadar üretime dayalı sektörlerde yüzde 30'un üzerinde üretici enflasyonu var. Sadece üreticilerin değil, karlılıkları minimum seviyeye inen market zincirlerinin maliyetleri de her geçen gün daha da artıyor, iyi lokasyonlu ve döviz üzerinden kontrat yapan mağazalarda meslektaşlarımızın bazıları anlaşmalarını belli bir kurda sabitlemeye çalışıyor. Bazı işletmeler ise iyi ciro yapsa dahi mağazaları kapatmak zorunda kaldılar. Tüm bu gelişmeler doğrultusunda ekonominin can damarı olan perakendecilerin kamuoyunda günah keçisi olarak gösterilmesinden rahatsızız. Sektörümüzün gerçekleri bu... Biz bu ortamda rekabet etmeye, vatandaşa hizmet sunmaya devam edeceğiz. Başka bir Türkiye yok, bu ülke bizim. Altunbilekler de bu ülkenin yerel perakendecisi, bir Ankara markası. Biz ve diğer meslektaşlarım aleyhine olan ve kamuoyunu yanıltan türde yorumlar, tüketicilerimizi mutsuz ediyor. Güven duygusunu zedeliyor.

Özlem ELGÜN HARPUTLUOĞLU

06 Kasım 2018 Salı
Haberle İlgili Fotoğraflar
Büyütmek için tıklayınız.
"ALTUNBİLEKLER (Ankara)" İle İlgili Diğer Haberler
Diğer Haberler